در نشست هفته" گرافیک ایران" به حمایت دولت جدید از طراحان "گرافیک" اشاره شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران، نشست هفته طراحی "گرافیک ایران" در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

این نشست با حضور علی رشیدی رییس هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک، مهدی مهدیان دبیر هفته طراحی گرافیک، مهرداد ذوالنور مدیر روابط عمومی هفته طراحی گرافیک ایران برگزار شد.

در این نشست علی رشیدی رییس هیئت مدیره گفت: نقش طراحی "گرافیک" را در زمینه ارتباطات باید مورد توجه قرار دهیم، امروزه با حضور اینترنت مسئله ارتباطات نقش مهمی را بازی می‌کند.

وی تصریح کرد: در انجمن طراحان گرافیک ایران برگزاری هفته طراحی "گرافیک" از مهمترین برنامه‌های انجمن محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: هفته گرافیک را جشن می‌گیریم و هدف اصلی ما این است که بازدیدکنندگان زیادی داشته باشیم تا طراحی گرافیک را بیشتر بشناسند، در حقیقت تلاش خواهیم کرد افراد غیرانجمنی در این نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته باشند.

رییس هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک گفت: جوانان ما علاقه زیادی به طراحی پوستر دارند و بنابراین نمایشگاهی با عنوان منفی 30 که در برگیرنده آثار هنرمندان جوان است نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این نمایشگاه بیشتر به عنوان کشف استعدادهای جوان تلاش خواهیم کرد.

رونمایی از پوسترهای هفته گرافیک

در ادامه این مراسم از پوسترهای هفته گرافیک رونمایی شد.

بنابراین گزارش؛ پوستر اصلی این هفته به صورت حقیقی ساخته و اجرا شده است به عبارت دیگر اسکلت‌بندی این پوستر از سوی هنرمندان جوان مشهد اجرا شده است و سپس عکاسی شده و هیچ گونه مونتاژ و فتوشاپی نیست.

در ادامه این نشست مهدی مهدیان دبیر برگزاری هفته گرافیک نیز گفت: هر سال این روز جهانی را انجمن طراحان گرافیک جشن می‌گیرد چرا که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های انجمن محسوب می‌شود.

برگزاری نمایشگاه پیشکسوتان طراحی گرافیک ایران

وی گفت: در پی برگزاری هفته گرافیک و نمایشگاه منفی 30، نمایشگاهی از آثار هنرمند پیشکسوت گرافیک ایران عباس سارنج برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته در پی این نمایشگاه نکوداشتی برای سرچ آواکیان و محمدحسین حلیمی پیشکسوت طراحی گرافیک و عضو افتخاری انجمن نیز برگزار خواهد شد.

دبیر هفته طراحی گرافیک گفت: تعداد آثاری که به نمایشگاه راه پیدا کرده 245 اثر است که از 245 اثر راه یافته به نمایشگاه 187 اثر مربوط به بخش فرهنگی و 58 اثر مربوط به بخش اجتماعی است.

وی به نشان اردیبهشت هم اشاره کرد و گفت: در ادامه برگزاری دوره‌های گذشته نشان اردیبهشت امسال نیز چهارمین دوره اهدای جوایز و انتخاب اثر برتر برگزار خواهد شد.

میهمان ویژه از کشور آلمان

مهدیان گفت: امسال طراح گرافیک برجسته آلمانی با عنوان فونس هیکمن میهمان هفته گرافیک خواهد شد.

وی گفت: این طراح گرافیک جایگاه ویژه‌ای در بخش آموزش طراحی گرافیک در دنیا دارد و آتلیه‌ طراحی گرافیک او از موفق‌ترین نمونه‌ها در دنیا به شمار می‌رود و البته نمایشگاهی از آثار هیکمن با نمایش حدود 60 اثر برگزار خواهد شد.

هنرمندانی که به انجمن "گرافیک" ایران اعتبار می‌بخشند

در حاشیه این نشست علی رشیدی به هنرمندانی چون آیدین آغداشلو، عباس کیارستمی، قباد شیوا، فرشید مثقالی به عنوان اعتبار انجمن طراحان گرافیک اشاره کرد.

وی گفت: این هنرمندان در طول فعالیت هنری به صورت مستقیم و غیرمستقیم در توسعه فرهنگ و گرافیک تاثیر زیادی داشتند در حقیقت زحمات زیادی را کشیده‌اند، بنابراین این افراد برای ما مقدس هستند و افتخاری برای انجمن طراحان گرافیک محسوب می‌شوند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در ارتباط با قول‌های دولت جدید به انجمن طراحان گرافیک گفت: انجمن طراحان گرافیک نیازی به پول دولت ندارد، ولی دولت جدید با ما خوش اخلاقی کرده هر چند که هنوز برای ما کاری انجام نداده اما قطعا بودجه مهمی را برای دوسالانه گرافیک قرار خواهد داد، البته این گفته مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی است که به عنوان قولی به انجمن صورت گرفته است.

سرو نقره‌ای در حاشیه دوسالانه گرافیک

رییس هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک گفت: در صورت برگزاری دوسالانه گرافیک سرو نقره‌ای به عنوان نمایشگاهی برگزار خواهد شد.

گفتنی است: هفته گرافیک ایران 7 اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: انجمن ، صنفی ، گرافیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار