مهران رجبي بازيگر سينما و تلويزيون كه پيش از اين با راديو هم همكاري كرده است، گفت: راديو براي من زماني بيشتر معنا مي گيرد كه مشغول رانندگي هستم و اسمش را مي گذارم راديو ماشيني.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل ازكميته اطلاع رساني و تبليغات جشنواره راديو، مهران رجبي بازيگر سريال "روزهاي بد به در" برگزاري مستمر جشنواره بين المللي راديو را نوعي بازار براي ارائه كالاهاي فرهنگي دانسته و گفت: هر جشنواره اي از نظر من بازاري است كه كالاي مرتبط با موضوعي مشخص را ارائه مي كند. حال اين كالا مي تواند فرهنگي باشد يا تجاري اما خود برگزاري جشنواره ماهيتا اقدام مناسبي است. 

رجبي درباره دستاوردهايي كه برگزاري جشنواره راديو به دنبال دارد نيز افزود: همه عرصه ها و حوزه هاي هنري با هم قوم و خويش هستند. بنابراين اگر كسي كارش را از راديو شروع كند و بعد به عرصه تصوير وارد شود يا كسي از تئاتر به تلويزيون بيايد و برعكس اين جريان ها را ادامه دهد، هركدام از اين تجربه ها در كارش به او كمك خواهند كرد. بنابراين هرنوع مسير ضربدري در رسانه هاي مختلف براي هنرمند موثر و مفيد است.

بازيگر فيلم سينمايي "خانه پدري" در پاسخ به اين كه چرا راديو با وجود رسانههاي رقيب همچنان به حيات خود ادامه داده است، بيان داشت: علت اصلي اين است كه راديو سطح سواد جامعه را افزايش مي دهد. اگر شما يك نوار كاست را 30 بار هم گوش دهيد باز هم يك صدا را مي شنويد اما هر بار كه پيچ راديو را باز مي كنيد يك برنامه متفاوت را خواهيد شنيد كه اطلاعات متنوعي را در اختيارتان قرار مي دهد. اين تنوع در شرايطي كه شبكه هاي جديد و تخصصي هم راه اندازي شده بيشتر هم مي شود و مخاطب حق انتخاب زيادي دارد.

وي در پايان به خاطره جالبي كه اولين باري كه راديو را به دست گرفته است، اشاره كرد و گفت: يادم است وقتي 6 سالم بود پدرم راديو فيليپسي خريد كه بدنه اي پلاستيكي داشت. وقتي آن را به دست گرفتم حس افتخار عجيبي به من دست داد و احساس ميكردم بالاترين تكنولوژي نصيبم شده است.

سيزدهمين جشنواره بين المللي راديو و پنجمين اجلاس جهاني صدا از تاريخ 20 تا 22 ارديبهشت ماه در سالن مركز همايش هاي صداوسيما برگزار مي شود. اين جشنواره كه بهروز رضوي نژاد دبير آن است، داراي دو بخش كلي داخلي و بين المللي است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار