پیشگیری یکی از مفاهیم اساسی شعار یک عمر سلامتی با خود مراقبتی است که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با هدف آموزش و آگاه‌سازی آن را دنبال می‌کند.

محمدتقی جغتایی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مردم با بهره‌گیری از سبک زندگی سالم می‌توانند زمینه‌ساز ارتقا سلامت جسمی، روانی و اجماعی شوند و کمتر نیازمند خدمات درمانی در گام اول و در سطوح بعدی خدمات توانبخشی باشند. 

وی اذعان داشت: هدف از فعالیت‌های جسمانی صرف هزینه بالا نیست بلکه با پیاده‌روی هم می‌توان تحرک را وارد برنامه روزانه نمود و تغذیه سالم و همچنین بهره‌گیری از عزت نفس و مهارت‌های زندگی در مواجه با مشکلات اجتماعی را بخشی از هدف سلامت دانست. 

جغتایی افزود: بهره‌گیری از عزت نفس و اعتماد به نفس می‌تواند زمینه‌ساز رشد اجتماعی فرد شود و افراد در مواجه با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق و... مصون بمانند و سلامت اجتماعی را در جامعه پایدار کنند. 

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: افراد باید در صورت بروز اختلال در سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی به موقع بهبودی کامل و روند درمان و خدمات توانبخشی را دنبال کنند تا شاهد ارتقا نظام سلامت کشور باشیم. 

وی در ادامه از فعالیت‌های مشاوره جسمی روانی و اجتماعی به منظور پیشگیری از اختلالات و بیماری‌ها در سطوح دانش‌آموزی خبر داد و افزود: مراکز وابسته به این دانشگاه نظیر بیمارستان رازی، اسماء و... در هفته سلامت در بحث مشاوره پیشگیرانه، خدمات توانبخشی و سلامت جسمی، روانی و اجتماعی خبرداد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار