ولیعهد عربستان سعودی اتحاد کشورهای حوزه خلیج فارس را یک ضرورت برشمرد و تاکید کرد اتحاد این کشورها یک ضرورت داخلی،امنیتی و اقتصادی است و عاملی برای ثبات منطقه قلمداد می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه رای الیوم ، ولیعهد عربستان سعودی اتحاد کشورهای حوزه خلیج فارس را یک ضرورت برشمرد و تاکید کرد:اتحاد این کشورها یک ضرورت داخلی،امنیتی و اقتصادی است و عاملی برای ثبات منطقه قلمداد می شود.

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم چاپ لندن در شماره امروز خود نوشت:«مقرن بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان و معاون دوم نخست وزیر این کشور گفت اتحاد کشورهای حوزه خلیج فارس به ضرر هیچ ‌کس نیست و این اتحاد مخالف هیچ یک از کشورهای منطقه یا جهان نخواهد بود.

وی در مصاحبه ای با خبرگزاری عربستان که نخستین مصاحبه وی از زمان تصدی پست ولیعهدی عربستان است درباره دیدگاه داخلی و خارجی اش از مسائل مختلف تصریح کرد: اتحاد کشورهای حوزه خلیج فارس باعث می‌شود از حاکمیت و نظام تمام این کشورها محافظت شود.

امیر مقرن بن عبدالعزیز در خصوص مسائل امنیتی کشورش گفت: امنیت عربستان قابل چانه زنی نیست و به هیچ وجه نباید در خصوص آن سهل انگاری صورت گیرد و تامین احتیاجات شهروند در مقدمه اولویت های ما قرار دارد زیرا بارزترین چالش های اقتصادی تنوع منابع داخلی و گسترش پایگاه اقتصادی در کشور است.


وی خاطر نشان کرد:درخواست ملک‌ عبدالله بن‌ عبدالعزیز پادشاه عربستان برای اتحاد کشورهای حوزه خلیج ‌فارس بیانگر تجربه سیاسی وی و احساس مسئولیت درباره کشور و منطقه خلیج فارس است و نشانگر این است که پادشاه عربستان از واقعیت چالشهای کنونی و آینده ای که کشورهای حوزه خلیج ‌فارس را تهدید می‌کند، آگاه است.

وی در ادامه این مطلب افزود: چالش‌هایی که کشورهای حوزه خلیج فارس با آن روبرو هستند یکی است و درخواست برای تشکیل اتحاد پیش از آنکه درخواست دولت‌ها باشد درخواست مردم این کشورها است.

وی اظهار داشت: جهان امروز از مرحله نظام های بزرگ و اتحادیه های منطقه ای نظیر اتحادیه اروپا، کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) واتحادیه اقتصادی در آمریکای لاتین و مشابه آن در غرب و شرق آفریقا که دارای تاثیر اقتصادی هستند، فراتر رفته است.

وی تاکید کرد: اتحاد کشورهای حوزه خلیج فارس به ضرر هیچ ‌کس نیست و این اتحاد مخالف هیچ یک از کشورهای منطقه یا جهان نخواهد بود و سیاست توسعه طلبانه و طمع ورزی خارجی ندارد.
وی در پایان تصریح کرد:  اتحاد کشورهای حوزه خلیج فارس حاکمیت و نظام این کشورها را حفظ می کند و برای کشورهای عضو هیچ دستاوردی که به ضرر دیگری باشد، ندارد زیرا تشکیل این اتحادیه برای همگی فایده دارد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار