رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: علی رغم اقداماتی که در حوزه بهداشت و درمان روستایی انجام شده باید اعتراف کرد هنوز نارسایی‌هایی وجود دارد که باید مرتفع شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ، دکتر حجت الله تنهایی در همایش یک روزه روسای ادارات و شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرضا که به مناسبت هفته سلامت و در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان روستایی شهرضا اظهار کرد: در رفع چالش‌ها و معضلات روستاها نیازمند مساعدت بین بخشی همه نهادها و ادارات اجرایی شهرستان و همچنین اعضاء شوراهای اسلامی و مردم هستیم.

وی افزود: علی رغم کاستی‌هایی که در بخش بهداشت و درمان به ویژه در امر اعتبارات و بودجه شاهد بودیم با اتخاذ تدابیر جدید دولت در سال جاری شاهد بهبود چشمگیر وضعیت این حوزه خواهیم بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا، فرسودگی تجهیزات پزشکی را معضل بزرگ مراکز درمانی روستایی شهرستان دانست و افزود: بخشی از این مسئله به سابقه و جایگاه شهرضا که به عنوان نخستین شهر کشور در زمینه ایجاد و احداث خانه‌های بهداشت باز می‌گردد، اما خود این پیشینه لزوم ساماندهی و بهسازی تجهیزات مراکز درمانی را گوشزد می‌کند.

تنهایی در بخش دیگری از سخنان خود به آمارهای خودکشی در شهرضا اشاره و اظهار کرد: آمارهای مختلفی از میزان خودکشی آشکار در شهرستان و کشور وجود دارد، اما آنچه اهمیت دارد آمار بالای خودکشی پنهان در کشور و شهرستان است.

وی تصریح کرد: خودکشی آشکار به انحاء و آمارهای مختلفی نظیر خود زنی با اسلحه و حلق آویز کردن در مناطق مختلف ایران به وقوع می‌پیوندد، اما خودکشی پنهان مربوط به نحوه زندگی و روش‌های نادرست کار می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: جهت کاهش آمار خودکشی پنهان در کشور لازم است تا خود آگاهی عمومی در جامعه افزایش داده شود که ار پیامدهای این مسئله تغییر در شیوه‌های زندگی و تغذیه مردم در جامعه خواهد بود.



انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: تجهیزات ، پزشکی ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.