عضو شورای اسلامی شهر بجنورد، اختصاص اعتبارات ملی و استانی به شهرداری این شهر برای اجرای پروژه‌ها را خواستار شد و گفت: این اعتبارات باید به نحوی باشد که بتوان پروژه‌های نیمه تمام و ضروری را تکمیل کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سید عباس حسینی امروز با بیان اینکه این پروژه‌ها نه تنها برای شهر بلکه به عنوان پروژه‌های عمرانی به منظور عمران و آبادانی بجنورد اجرایی شده است، اظهار کرد: کمربندی جنوب شهر، تقاطع غیرهمسطح، احداث دیوار ساحلی و هدایت آب‌های سطحی از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود که از محل اعتبارات شهرداری در حال اجرا است.

وی همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل درون شهری و کمک برای خرید اتوبوس، احداث سیل‌بند جدید شهر و ساماندهی حواشی را با استفاده از اعتبارات ملی و استانی مورد تاکید قرار داد.

حسینی در ادامه یکی از مباحث مدیریت شهری را فضای تنفسی شهر برشمرد و گفت: متأسفانه خواسته یا ناخواسته این فضا روزبه‌روز تنگ‌تر می‌شود.

وی بیان داشت: احداث ساختمان‌های خلاف ضابطه که بعضاً تا 100 درصد مساحت زمین را شامل می‌شود، از معضلات در این زمینه بوده که این کار عملاً مانع عبور و مرور جریان هوا شده و باعث می‌شود هوای کثیف و آلوده در شهر حبس شود و مردم ناچاراً در این فضا تنفس کنند.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر بجنورد، در دراز مدت این موضوع مردم را به انواع بیماری‌ها دچار می‌کند و مشکلات جدی را ایجاد خواهند کرد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: باید هزینه‌های تخلف بالا برده شود به نحوی که برای متخلف سودی نداشته باشد تا در زمینه ساخت و ساز تخلف کنند.

وی تاکید کرد: اینکه شخصی خلاف کند و با جریمه مشکل وی حل شود، کار درستی نیست و ممکن است مشکل یک نفر حل شود ولی برای هزاران نفر مشکل ایجاد کند.

حسینی اضافه کرد: باید قیمت معاملات ساختمان که مبنای جریمه تخلفات ساختمانی است و تعیین میزان آن توسط شورای اسلامی شهر و تایید استانداری صورت می‌گیرد، حداقل به دو تا سه برابر ارزش قیمت روز آپارتمان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد خاطرنشان کرد: بایستی در این باره به گونه‌ای عمل شود تا در مقابل نسل آینده به مسامحه و سهل‌انگاری متهم نشویم.

 طی سال‌های اخیر بلند مرتبه‌سازی در بجنورد رونق چشمگیری یافته است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بجنورد ، اعتبار ، دولتی ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.