موسسه ی تحقیقاتی Strategy Analytics جدیدترین گزارش خود را از وضعیت بازار جهانی اسمارت فون‌ها و سهم شرکت های مختلف از این بازار را منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در این گزارش، کمپانی سامسونگ با سهم 31.2 درصدی در سه ماهه اول سال 2014 میلادی، بیشترین سهم را در بین کمپانی های فعال در بازار گجت های هوشمند به دست آورده است، گرچه این مسئله به امری طبیعی تبدیل شده است اما نکته جالب توجه کاهش سهم این کمپانی نسبت به سال گذشته است، سهم سامسونگ از بازار گجت های هوشمند در سه ماهه ی اول 2013 معادل 32.4 درصد بوده است.

در این دوره پس از سامسونگ، کمپانی اپل با سهمی 15.3 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد، که سهم این شرکت نیز نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش 2 درصدی روبه رو شده است، Strategy Analytics تخمین زده است که سامسونگ در این سه ماهه حدود 89 میلیون اسمارت فون عرضه کرده، در حالی که این رقم برای عرضه ی آیفون معادل 43.7 میلیون دستگاه بوده است. بعد از سامسونگ و اپل، کمپانی چینی هوآوی با سهم 4.7 درصدی در جایگاه سوم قرار دارد و لنوو نیز پس از آن با سهمی 4.7 درصدی و اختلاف جزیی نسبت به هوآوی در رتبه چهارم قرار دارد.

 در بخش تبلت ها نیز سهم تبلت های اندرویدی در این دوره سه  حدود ۶۵.۸ درصد از کل بازار جهانی است، در حالیکه سهم آیپد اپل از ۴۰.۳ درصد در سال گذشته به ۲۸.۴ درصد در سال جاری رسیده است. سهم تبلت های ویندوزی نیز ۵.۸ درصد می باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار