ارتش اوکراین روز یکشنبه شهر اسلاویانسک را در شرق این کشور به محاصره خود در آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش اوکراین روز یکشنبه شهر اسلاویانسک را در شرق این کشور به محاصره خود در آورد.

نیروهای ارتش اوکراین با بستن محور اصلی منتهی به اسلاویانسک، این شهر را که به مقر جدایی طلبان مسلح طرفدار روسیه تبدیل شده است، به طور کامل محاصره کردند.

نظامیان اوکراینی با ایجاد ایست بازرسی در دو کیلومتری شهر، تمام خودروها را در جاده اصلی اسلاویانسک به دونتسک به دقت وارسی می کنند.

هفت خودروی زرهی و نزدیک به 20 چترباز بعد از ظهر روز یکشنبه در نزدیکی شهر مستقر بودند. زدن چادر در محل نیز نشان از آن دارد که نظامیان قصد دارند در محل باقی بمانند. 

"استلا خوروشوا"، سخنگوی جدایی طلبان اسلاویانسک نیز از محاصره کامل شهر خبر داده و گفت: "برای دفاع از اسلاویانسک، از داوطلبان درخواست کمک کرده ایم."

وی همچنین وضع روستای "آندری ایوکا" را در پنج کیلومتری اسلاویانسک، پرتنش توصیف کرده و اظهار داشت نیروهای اوکراینی ایست بازرسی هایی را که جدایی طلبان ایجاد کرده بودند، به تصرف خود در آورده اند. 

اما به گفته جدایی طلبان، درگیری در آندری ایوکا نظامیان اوکراینی را به عقب نشینی و گرفتن موضع در یکی از تپه های اطراف مجبور کرد. آنتن های تلویزیون و ایستگاه راه آهن نیز در این تپه قرار دارد.

از سوی دیگر، راههای شمالی و شرقی شهر اسلاویانسک، و همچنین محور ارتباطی شهر "روستوف-نا-دونو"، در جنوب غربی روسیه، با "خارکف" تحت کنترل ارتش اوکراین در آمده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار