عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: مشوق‌های صادراتی که هدف اقتصادی ماست با ارائه آن می‌توان موجبات حمایت از تولید را فراهم کرد.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مشوق‌های صادراتی می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات داشته باشد افزود: به طور طبیعی در هر عملی تشویق نقش مهمی دارد اما مشوق‌های صادراتی علاوه بر بعد روانی از بعد مادی نیز دارای اهمیت فراوانی است.
 
وی ادامه داد: اما در رابطه با مشوق‌های صادراتی که هدف اقتصادی ماست می‌تواند موجبات حمایت از تولید را فراهم کند.
 
این نماینده مجلس عنوان کرد: ما باید مشوق‌ها را حفظ کنیم و برابری‌های صادراتی را افزایش دهیم و برای اینکار نیاز به تراز اقتصادی داریم.
 
وی اشاره کرد: اگر برابر صادراتی و وارداتی نداشته باشیم به سمت اقتصاد پویا حرکت نخواهیم کرد. بنابراین مشوق‌های صادراتی اگر با هدف کمک به صادر کننده و حمایت از تولید باشد بسیار مطلوب است.
 
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: اما در رابطه با این مشوق‌ها باید توجه داشت تا برخی رفتارهای نادرست اقتصادی در رابطه با این موضوع صورت نگیرد.
 
وی درباره چگونگی ارائه این مشوق گفت: در کشور ما مشوق‌ها به صورت ارزی و ریالی است. بعضی‌ها به نوعی حمایت از تولید را به کمک این جوائز پوشش می‌دهیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: ولی این تشویق را به صورت کالایی یا روشهای دیگر انجام داده و ضروری نیست که حتماً به صورت ارزی و یا ریالی باشد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار