نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره:

عمره برای جوانان نقش سازندگی دارد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با بیان اینکه عمره دانشجویی با عمره افراد عادی متفاوت است، گفت: عمره برای جوانان نقش آماده سازی و سازندگی را ایفا می کند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در جلسه هم اندیشی روحانیون و مدیران کاروان های دانشجویی و نماینده ستاد عمره دانشگاهیان در مدینه منوره این موضوع را عنوان کرد.

وی کار با جوان را مهم، سخت و شیرین خواند و گفت: افرادی که می خواهند برای جوانان کار فرهنگی کنند باید صبور، با حوصله، دارای سعه صدر و مهربان باشند.

به گفته نجفی روحانی، جوان روحیه صدق، صفا و نشاط و حق جویی دارد، با توجه به روحیه کنجکاوی، پرسشگری و انتقادی آنها کار با آنها کار هر شخص نیست.

وی، عمره دانشجویی را بسیار ارزشمند و پرفایده دانست و افزود: کسانی که نسبت به اعزام جوانان و دانشجویان انتقاد می کنند، ارتباط نزدیک با آنها ندارند، اگر در یک سفر با آنها همراه می شدند، قضاوت آنها تغییر می کرد و برخی از نقاط ضعف حاشیه ای آن را در مقابل آثار فراوان فرهنگی، معنوی و فکری نادیده می گرفتند.

نجفی روحانی تفاوت های عمره عادی و عمره دانشجویی را زمین تا آسمان دانست و گفت: عمره برای افراد عادی نقش تعمیری و بازسازی دارد اما برای جوانان نقش آماده سازی و سازندگی را ایفا می کند.

بر اساس این گزارش، در این نشست پیرامون زمان اعزام، بسته های فرهنگی، هتل های محل اسکان دانشجویان، برنامه های زیارت دوره و برگزاری همایش ها و برنامه های قبل و بعد از سفر و نیز افزایش سهمیه مباحثی مطرح شد.
برچسب ها: جوانان ، عمره ، سازندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار