ارتباط دانشگاه و صنعت مشکلی نهادینه است که شاید بی‌اعتمادی صنعت به دانشگاه‌ از بی نتیجه ماندن طرح‌های پژوهشی دلیل این مشکل باشد.

خدایار مرتضوی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت مشکلی نهادینه است که در دانشگاه ما نیز دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: هر دلیلی می‌تواند منجر به عدم ارتباط دانشگاه با صنعت شود و برای حل این مشکل انجام برنامه‌هایی بین دانشگاه و صنعت تنها راه حل این مشکل است.

وی در خصوص رفع این مشکل افزود: اگر دانشگاه بتواند از طریق اعلام توانمندی‌ها خود را به صنعت بشناساند و صنعت هم در یک سری موارد اعلام نیاز کند، با دخالت دولت در ارتباط دانشگاه با صنعت موثر است.

وی افزود: البته بی اعتمادی صنعت به دانشگاه‌ها از بی نتیجه ماندن طرح‌های پژوهشی و یا استدلال اشتباه انجام فعالیت دانشگاه‌ها به صورت تئوریک از علت‌های عدم ارتباط با صنعت است.

وی با بیان پیشنهادی ابراز امیدواری کرد و گفت: اگر دانشگاه‌ها در سطح کلان با دولت، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و صنعت رو در رو به بیان پیشنهاد‌های خود بنشینند، موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها به صورت کلی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار