آیت‌الله سیداحمد خاتمی:

انگیزه دینی برگزارکنندگان نمایشگاه بیست و هفتم قابل تقدیر است

آیت‌الله «سیداحمد خاتمی» پس از بازدید بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از انگیزه دینی برگزار‌کنندگان این دوره نمایشگاه و به ویژه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر کرد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: تلاش مسئولان محترم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در عرصه حجاب قابل تقدیر است. این عزیزان زحمت بسیاری کشیدند تا دین خود را به این گوهر ارزشمند عفاف ادا کنند.
 
وی افزود: بنرهایی که در این زمینه در نمایشگاه دیدم، بنرهای مفیدی بود، اما صمیمانه از کسانی که به نمایشگاه می‌آیند می‌خواهم توجه داشته باشند که اینجا مصلی است و محل نماز. متاسفانه برخی از بازدیدکنندگان و برخی از غرفه‌داران رعایت حریم را نمی‌کنند.
 
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مسئولان فرهنگی وظایف خود را انجام می‌دهند، اما عده‌ای که امیدواریم ناخواسته باشد، به این زحمات دهن‌کجی می‌کنند و با رفتار و پوشش نادرست‌شان عملاً می‌خواهند بگویند که پشت پا به 11 آیه قرآن کریم درباره حجاب می‌زنیم.
 
وی از کسانی که به نمایشگاه می‌آیند، خواست رعایت دین و حجاب را بکنند.
 
آیت‌الله خاتمی افزود: چه بسا بسیاری از این افراد خود را علاقه‌مند به اهل بیت(ع) نیز بدانند، اما پوشش بعضی افراد، پوششی نیست که اهل بیت(ع) از آن راضی باشند.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: در مجموع، انگیزه برپاکنندگان به ویژه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را انگیزه مقدسی دیدم و متوجه شدم که درد ارزش‌های دینی را دارند و کارهای باقی‌مانده دیگر باید با همت بازدیدکنندگان و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، با تذکر زبانی که در فرهنگ دینی ما وجود دارد و با ادبیاتی ناصحانه، انجام شود.
 
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: کتاب‌های ارزشی به وفور در نمایشگاه کتاب بیست و هفتم عرضه شده است و استقبال نیز از این آثار، بسیار خوب و زیاد بود.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار