استاندار لرستان گفت:‌ راه‌آهن دورود به خرم‌آباد بعد از ۳ سال روی ریل سازندگی افتاد و عملیات اجرایی آن به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  لرستان؛ هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن دورود به خرم‌آباد از سال 90 توسط مقامات عالی‌رتبه کشور کلنگ‌زنی شده است.

وي افزود: از نیمه دوم سال 92 با پیگیری‌های صورت گرفته قرارداد آن 7 دی‌ماه سال گذشته بین وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیا بسته و 16 دی‌ماه این قرارداد ابلاغ شده است.

بازوند اضافه کرد: این پروژه عظیم با طول 114 کیلومتر و اعتباری بالغ بر 470 میلیارد تومان امروز به طور رسمی عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه هر کیلومتر از این پروژه 4 میلیارد و 100 میلیون تومان تا مرحله ریل‌گذاری هزینه برآورد شده است، متذکر شد: روسازی این پروژه در بعضی مواقع بیشتر از زیرسازی آن هزینه‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: مهندسین مشاور این طرح با توجه به عجله‌ای که ما نسبت به انجام این طرح داشته‌ایم آن را به 6 قطعه تبدیل کرده‌اند

که قطعه نخست از شهرستان دورود به سمت خرم‌آباد تا 30 کیلومتری، قطعه 30 تا 37 کیلومتری، قطعه سوم 39 تا 48 کیلومتری، قطعه

چهارم 53 تا 72 کیلومتری، قطعه پنجم 72 تا 98 کیلومتری و قطعه ششم از 98 تا 114 کیلومتری تقسیم‌بندی شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: تاکنون تنها نقشه 26 کیلومتر از این 114 کیلومتر اجرایی شده است و مابقی آن نیز به زودی تهیه و اجرایی می‌شود.

وی عنوان داشت: در حال حاضر یکی از قطعات آن از کیلومتر 14 منطقه کمالوند خرم‌آباد به سمت جاده چغلوندی شروع شده و در حال حاضر 110 دستگاه ماشین‌آلات سنگین کار عملیاتی این پروژه را آغاز کرده‌اند.

این مسئول، پیشرفت فیزیکی این پروژه را تا این لحظه 4 درصد اعلام کرد و عنوان داشت: مشخصات پروژه راه‌آهن دورود به خرم‌آباد به شکلی است که برای قطارهای باری با سرعت 100 کیلومتر در ساعت و مسافربری 160 کیلومتر پیش‌بینی شده است./س
 
برچسب ها: راه آهن ، سازندگی ، ریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.