رییس مرکز تحقیقات كشاورزی و منابع طبيعی آذربايجان ‌شرقی گفت: بهره گیری از روش ها، نهاده ها و عملیات زراعی، زیستی و مکانیکی برای تامین نیازهای اکوسیستم کشاورزی در کشاورزی ارگانیک منجر به تولید غذای سالم می شود.

حسن منیری فر در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: كشاورزی ارگانيک بايد سلامت خاک، گياه، حيوان، انسان و كره زمين را به عنوان يک مجموعه زنده حفظ كرده و شرايط زيستی آن را بهبود بخشد.

وی تشریح کرد: كشاورزي ارگانيک يک سيستم مديريتی كُلگرايانه است كه موجب حفظ و بهبود سلامت اكوسيستم كشاورزی و چرخههای زيستی و منابع آب و خاک میشود.

منیری فر ادامه داد: اين نوع كشاورزی بر استفاده از عمليات مديريتی به جاي استفاده از نهادههای خارج از مزرعه تاكيد دارد.

رییس مرکز تحقیقات كشاورزی و منابع طبيعی آذربايجان شرقی یادآور شد: در كشاورزی رايج با توجه به افزايش نيازها و محدوديت منابع، هدف اصلی افزايش حداكثری توليد است و در آن به پيامدهای ميان مدت و درازمدت مديريت اكوسيستم كشاورزی بر پايداری منابع، سلامت محيط و انسان و ديگر ابعاد اقتصادی-اجتماعی كشاورزی توجه نمیشود.

وی اظهار داشت: اين استفاده ابزاری از گياهان، جانوران و محيط زيست ريشه در نگرش تک بُعدی انسان محور دارد و بشر با اين نگرش موجب تخريب محيط زيست و درنهایت تهديد سلامت خود شده است.

منیری فر تاکید کرد: بسياري بر اين باورند كه كشاورزي سنتی كه در آن از كودها و آفتكشهای مصنوعی شيميايی استفاده نمیشود، مترادف با ارگانيک است.
 
 
انتهی پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، ارگانیک ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.