استفاده مشترکان موبایل از سایر شبکه‌های فعال، هزینه‌های مربوط به تعرفه محصولات دیجیتال صرف تولید محتوا می‌شود،ساخت دستگاه سنجش آنلاین گلوکز در فرایند دیالیز آغاز شد، لوازم خانگی فوق هوشمند که با صاحبانشان حرف می‌زنند، عینک گوگل همکار CNN شد و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.






اجرای رومینگ ملی تا 2 ماه آینده/ استفاده مشترکان موبایل از سایر شبکه‌های فعال
خبرگزاری مهر/ معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از عملیاتی شدن طرح رومینگ ملی میان اپراتورهای فعال تلفن همراه ظرف 2 ماه آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، پوشش خدمات موبایل در کشور تکمیل می شود.

حسن رضوانی با بیان اینکه مصوبه برقراری رومینگ ملی که در جلسه 183 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نهایی شد به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است، اظهار داشت: هم اکنون جلسات هماهنگی میان اپراتورهای فعال کشور در جهت تامین تمهیدات فنی و تجاری و نیز تجهیزاتی برای عملیاتی کردن این طرح در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه رومینگ ملی حداکثر تا 2 ماه آینده انجام می شود، گفت: با اجرای این طرح، اپراتورها خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان سایر اپراتورها قرار می دهند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: کاربرد رومینگ ملی زمانی است که مشترک موبایل از محدوده پوشش دهی شبکه اپراتور خود خارج می شود اما به صورت خودکار امکان برقراری ارتباط و دریافت خدمات از طریق شبکه اپراتور دیگر را با موبایل خود خواهد داشت.



رضوانی با تاکید براینکه این مصوبه برای هر 3 اپراتور فعال کشور ابلاغ شده و الزامی است، تصریح کرد: اما در شرایط فعلی اپراتورهای غالب - همراه اول و ایرانسل - که بیش از 25 درصد سهم بازار را دارند باید به یکدیگر و به سایر اپراتورها رومینگ بدهند.

وی با بیان اینکه تعاملات فنی و اقدامات تعیین ایستگاههای رادیویی در مرحله نهایی میان اپراتورها قرار دارد، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح رومینگ ملی، اپراتورها نباید به دلیل استفاده از خدمات شبکه های یکدیگر از مشترکان هزینه اضافی دریافت کرده و تنها مجازند که در چارچوب تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هزینه مکالمات را از مشترکان دریافت کنند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اجرایی شدن طرح امکان تغییر اپراتور توسط مشترک بدون تغییر شماره تلفن نیز گفت: این طرح برای اجرا به زمان بیشتری نیاز دارد و هم اکنون در حال انجام توافقات اولیه است.

وی با اشاره به بررسی های صورت گرفته در مورد این طرح - نامبر پرتابیلیتی - گفت: آیین نامه اجرای این طرح بار دیگر در دست بررسی فنی قرار گرفته و با یک سری تغییرات در موارد لازم الاجرا بزودی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح می شود و پس از تصویب نهایی برای اجرا به اپراتورهای موبایل ابلاغ می شود.

رضوانی در پاسخ به این سوال که طبق گفته وزیر ارتباطات دو طرح رومینگ ملی و نامبر پرتابیلیتی تا شهریورماه و قبل از همگانی شدن سرویس نسل سوم موبایل در کشور باید اجرایی شود گفت: رومینگ ملی که بزودی عملیاتی شده و توافقات اجرای طرح نامبرپرتابیلیتی نیز تا چند ماه آینده انجام خواهد شد.

خبرگزاری مهر/ محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اواخر سال گذشته در راستای سامان بخشیدن به شبکه ارتباطات کشور از اجرای طرح رومینگ ملی و نامبر پرتابیلیتی تا شهریورماه 93 با همکاری شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه خبر داد و هدف از اجرای آن را ایجاد رقابت سالم میان اپراتورهای موبایل در جهت تقویت پوشش گسترده تر و تقویت آنتن دهی اعلام کرد.


هزینه‌های مربوط به تعرفه محصولات دیجیتال صرف تولید محتوا می شود
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌ها دیجیتال، افزایش تعرفه 4 درصدی محصولات دیجیتالی و IT را زمینه ساز حمایت و نظارت محتوا دانست و گفت: آورده این طرح صرف کمک به موسسات و شرکت‌هایی که خدمات ارزش افزوده را به کاربرانشان ارائه می دهند، خواهد شد.

خبرگزاری مهر/ گمرک ایران هفته گذشته تعرفه واردات 48 کالای فناوری اطلاعات را براساس استعلام مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 4 درصد افزایش داد که این موضوع اعتراض فعالان این بخش را به همراه داشت چرا که در این لیست کالاهایی مانند تبلت و کیس رایانه، لپ‌تاپ، انواع حافظه‌ها و لوازم شبکه نیز دیده می شود.

حسن نجفی سولاری - رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در دفاع از تصمیم برای افزایش 4 درصدی نرخ گمرک محصولات IT گفت: تقویت و حمایت از تولید محتوا در محصولات فناوری اطلاعات افزایش اعتماد خانواده به محتوای درون دستگاه‌های هوشمند را به دنبال دارد و نظارت حاکمیت و کنترل محتوا موجب اعتماد افراد جامعه به این اقلام می شود.

وی با بیان اینکه فلسفه این تعرفه نظارت و حمایت محتوا در فضای مجازی، تلفن های همراه و تلویزیون های هوشمند است، اظهار داشت: بر این اساس با تولید و تقویت محتوا و ارائه مجموعه ای از سرویسها، خدمات و نیز نظارت میزان فروش این محصولات افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال افزود: به عنوان مثال مردم هزینه ای را صرف خرید تلویزیون هوشمند می کنند. اگر در این میان مبلغ اندکی به عنوان عوارض گمرکی پرداخت کنند و در عوض شاهد نظارت حاکمیت و دریافت خدمات بیشتری باشند، قطعا استقبال بیشتری از این محصولات صورت می گیرد و به تبع افزایش فروش به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: خدمات ارائه شده توسط شرکت های محصولات وارداتی با ذائقه و سلیقه مردم ما همخوانی ندارد چرا که آنها اختصاصی برای ایران تولید محتوا نمی کنند.



رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال افزایش تعرفه 4 درصدی محصولات IT را زمینه ساز تقویت شرکت ها و موسسات خدمات دهنده دانست و افزود: آورده این طرح صرف کمک به موسسات و شرکت‌هایی که خدمات ارزش افزوده را به کاربرانشان ارائه می دهند، خواهد شد. همچنین بخشی از هزینه دریافتی خرج آموزش و مشاوره افرادی می‌شود که درحال تولید محتوا برای این دستگاه‌ها هستند. تولیدکنندگان محتوا نیاز به آموزش دارند تا استانداردهای بین المللی را رعایت کنند.

نجفی سولاری در ادامه برندسازی محتوا را از دیگر موارد مورد توجه خواند و اظهار داشت: تقویت و حمایت از تولید محتوا در محصولات فناوری اطلاعات سبب افزایش اعتماد خانواده به محتوای درون دستگاه‌های هوشمند می‌شود. نظارت حاکمیت و کنترل محتوا موجب اعتماد افراد جامعه به این اقلام می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران جزو نخستین مصرف کنندگان محصولات فناوری اطلاعات به شمار می رود، عنوان کرد: در حدود 12 سال گذشته ما عمدتا مصرف کننده ظروف متعدد محصولاتIT بوده ایم. این اقلام را خریداری و با بارگزاری نرم افزارهای خارجی، ترافیک بزرگی را ایجاد کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه هر ظرف مظروف متناسب خود را می خواهد، اظهار داشت: شاهد ایجاد ظروف متنوع و متعددی در محصولات فناوری اطلاعات هستیم اما تمرکز و توجه لازم بر روی محتوا و سرویس خدمات دهنده را نداریم.

نجفی سولاری افزود: درچند سال گذشته ما روی بحث‌هایی نظیر کنترل کیفیت اجناس، نحوه خدمات دهی آن‌ها نظارت داشته‌ایم اما به بحث کنترل محتوا ورود پیدا نکرده‌ایم که باید به این موضوع توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: وقتی میزان محصولات الکترونیک به عنوان ظرف در جامعه افزایش می باید، باید محتوای آن طیب و طاهر باشد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به اینکه به جای برخورد سلبی باید فضای ایجابی ایجاد کنیم گفت: یعنی به جای فیلترینگ و مقابله، تقویت موسساتی که تولید محتوا می کنند را در راس برنامه هایمان قرار دهیم.

وی درخصوص اعتراض صنف فناوران رایانه تهران نسبت به تعرفه چهار درصدی عنوان کرد: اعتراض این گروه به تعرفه می تواند به دلیل نگرانی از به هم ریختن وضعیت بازار، احتمال اهتکار موقت و نیز سو استفاده افراد سودجو باشد. وزارت ارشاد موظف به تنظیم و تولید محتوا است و نظارت بر بازار به عهده دیگر نهاد ها است. البته در بحث کنترل نهایت تعامل و همکاری را با تمام سازمان ها خواهیم داشت.

نجفی سولاری با اعلام اینکه بزودی شاهد فعالیت لابراتوار اپلیکیشن ها خواهیم بود،گفت: قرار است در این لابراتوار سازگاری برنامه‌ها با دستگاه‌های مختلف سنجیده شود و نیز به کمک حوزه های تخصصی محتواهای موجود را ساماندهی کند.

وی با تاکید بر نظارت، هدایت و حمایت کالاهای IT گفت: گام اول وزارت ارشاد در فضای مجازی و رسانه دیجیتال اعم از حوزه حامل، رسانه های برخط و... انجام اقدامات ایجابی است. یعنی شرایط فعالیت کسب و کار را برای تولیدکنندگان محتوا و ایجاد کنندگان سرویس ها فراهم کنیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خاطرنشان کرد: علاوه بر وظایف حاکمیتی می خواهیم با استفاده از تکنولوژی هایی IT شبکه ملی فرهنگ که تولید محور است را در مناطق مرزی و محروم نیز گسترش دهیم.


ساخت دستگاه سنجش آنلاین گلوکز در فرایند دیالیز آغاز شد
خبرگزاری مهر/ عمليات طراحي و ساخت دستگاه سنجش آنلاين گلوكز در فرایند دياليز در سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران آغاز شد.

رئيس پژوهشكده برق‌ و فناوري اطلاعات سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران از آغاز عمليات طراحي و ساخت دستگاه سنجش آنلاين اوره، كراتينين و گلوكز در فرآیند دياليز در این سازمان خبر داد.

دكتر شروين اميري، در اين خصوص گفت: در راستاي اجراي پروژه‌هاي پژوهشي كاربردي موضوع بند «الف» ماده 17 قانون برنامۀ پنجم توسعۀ كشور و با توجه به انعقاد قرارداد سه جانبه في‌مابين دبيرخانۀ پژوهش هاي كاربردي تقاضا محور، سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران و شركت آرين بريس عمليات طراحي و ساخت دستگاه مذكور در گروه مهندسي پزشكي پژوهشكده برق و فناوري اطلاعات سازمان آغاز شد.



دکتر محمد رضا نفيسي مجري طرح در توضيح ضرورت ساخت اين دستگاه گفت: اندازه‌گیری پارامترهای خونی به خصوص گلوکز و اوره از موارد اصلی در کنترل کیفیت فرآيند دياليز در دستگاه‌های همودیالیز است.

وي از روش طیف نگاری را براي دستيابي به اندازه‌گیری پارامترها به صورت غیر تخریبی و آنلاين از ويژگي‌هاي اين دستگاه بر شمرد و اظهار داشت: همچنين قابلیت طراحی چیدمان‌های مختلف نوری با توجه به امکانات آزمایشگاهی شرکت آرين بريس در آزمایشگاه طيف سنجي دانشگاه صنعتی شریف منطبق بر نیاز صنعت، وجود دارد.


لوازم خانگی فوق هوشمند که با صاحبانشان حرف می‌زنند
خبرگزاری مهر/ شرکت ال‌جی خبر عرضه لوازم فوق هوشمند خود را با فناوری سرویس ارسال پیام (Home Chat) در کره جنوبی اعلام کرد. این سرویس از پردازشگر طبیعی زبان (NLP) و نرم افزار لاین (LINE) استفاده می‌کند. لاین برنامه کاربردی پیام رسان برای موبایل است که بیش از سیصد میلیون کاربر دارد.

با سرویس Home chat کاربران می‌توانند با لوازم خانگی خود ارتباط برقرار کرده و محتوای مختلفی را کنترل، بازبینی و به اشتراک بگذارند. این فناوری برای اجرای برنامه ها در یخچال مجهز به دوربین، ماشین لباس‌شوئی با قابلیت کنترل از راه دور و اجرای برنامه های شست ‌وشو و فر نوری که از NFC و Wi-Fi پشتیبانی می‌کند و می توان از هر مکانی آن را کنترل کرد.

سرویس Home chat این امکان را فراهم می کند که با استفاده از نرم افزار لاین کاربر می‌تواند هنگامی که دور از خانه است، پیشنهادات و تنظیمات کنترلی را دریافت کند و حتی کاربران می‌توانند هنگامی که در سوپرمارکت هستند، فورأ از آنچه مورد نیازشان است باخبر شوند.

در این سرویس برای کاربران "دکمه دسترسی سریعِ” تعبیه شده که دسترسی آسان و فوری به هریک از برنامه‌های پرکاربرد لوازم خانگی را مقدور می‌سازد؛ همچنین این سرویس به کاربران امکان استفاده از سه حالت پیش فرض مسافرت، بیرون از خانه و در حال برگشت را ارائه می‌دهد.

به گفته مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت لوازم خانگی ال‌جی الکترونیکس، لوازم خانگی هوشمند، امروزه گستره‌ای از کاربردهای مفید را ارائه می‌دهند اما هنوز هم بسیاری از مصرف‌کنندگان تنظیم آنها را کاری بسیار پیچیده می‌دانند. سرویس Home chat نه تنها به کاربرد آسان و ارتقاء محصولات ما کمک می‌کند، بلکه تجربه‌ای فوق‌العاده برای کاربران به ارمغان می‌آورد و ارزش بیشتری به زندگی آنها می‌بخشد.

در همین حال این شرکت در برخی لوازم خانگی خود از فناوریهایی برای ارتباط مستقیم میان مصرف کننده و کالا بهره برده است.

برای مثال با سرویس Home chat مصرف‌کنندگان می‌توانند از راه دور ماشین لباس‌شوئی خود را هنگامی که خارج از منزل هستند کنترل کنند. وقتی کاربر در حال رفتن به خانه است و عبارت " شروع به شستن" را ارسال می‌کند، ماشین لباس‌شوئی طوری تنظیم می‌شود که وقتی به خانه می‌رسد، کار شست‌وشو به پایان رسیده باشد. و با ارسال " چه کار میکنی؟" کاربر می تواند از زمان دقیق و روند شست‌وشو مطلع شود.

در همین حال با سرویس Home chat و جستجوی دستورپخت (Recipe Search) کاربر می‌تواند با فر خود گفتگو کند تا دستور پخت پیشنهادی برای غذائی خاص را دریابد.

اگر گزینه" برگشتن به خانه" را در سرویس Home chat انتخاب کند، فر هوشمند از کاربر می‌پرسد " امروز دوست دارید چه غذائی بپزید؟" و صفحه مربوط به جستجوی دستورپخت را باز می‌کند. وقتی کاربر برای پخت حاضر بود، فرنوری، دما و زمان مورد نیاز برای پخت هر غذا خاص را تنظیم می‌کند.

کاربران می‌توانند هشدارها را بر روی تلفن هوشمند خود دریافت کرده و از دستورالعمل‌های جدید پخت و پز اطلاع یابند و افراد خانواده را به امتحان کردن غذاهای جالب و جدید ترغیب کنند.



یخچالی که تصویر خوراکی‌های موجود در خود را نشان می دهد
به دلیل فناوریهای بکار گرفته شده در لوازم خانگی، در پیشرفته‌ترین یخچال هوشمند، این کمپانی قابلیت مشاهده هوشمند (Smart View) را ممکن ساخته که برای اولین بار در این صنعت از دوربین داخلی، در قسمت بالایی درون یخچال استفاده شده تا استفاده‌کنندگان روی گوشی هوشمند یا تبلت خود دقیقا ببینند که چه چیزی در یخچالشان قرار دارد.

این دوربین با زاویه دید وسیع، نه تنها محتویات طبقات بالا، بلکه خوراکی‌های پائین‌ترین طبقه را نیز به وضوح نشان می‌دهد.

دوربین داخلی قادر به تشخیص باز و بسته شدن درب یخچال است و می‌تواند تصویر خوراکی‌های موجود در یخچال را از آخرین باری که درب آن باز شده ضبط کند.

در همین حال نرم افزار قابلیت مدیریت هوشمند، (Smart Manager) که در این یخچال استفاده شده با کاربرد تازه‌‌یاب (Freshness Tracker) می‌تواند طیف وسیعی از غذاها و نوشیدنی‌ها را برای اطلاع از تاریخ مصرفشان لیست کند و حتی می‌تواند با توجه به محتویات یخچال، پیشنهاد غذا نیز بدهد.

مدیریت سلامتی (Health Manager) دیگر نرم افزاری است که می‌تواند در مورد دستور پخت غذاها و همچنین برنامه غذائی روزانه و هفتگی پیشنهاداتی بدهد که بر اساس پرونده شخصی تنظیم شده باشند. این نرم‌افزار از اطلاعات سن، جنسیت، وزن و قد برای تعیین شاخص توده بدن (BMI) استفاده می‌کند، سپس به طراحی برنامه مناسب شخصی برای کاربر می‌پردازد.


ضوابط اعتباری سال 93 پست بانک ابلاغ شد
خبرگزاری مهر/ سیاست و ضوابط اعتباری سال 93 پست بانک ایران پس از تصویب هیات مدیره، طی بخشنامه‌ای جهت اجراء به مدیریت‌های شعب استان‌ها و مناطق تهران و همچنین مناطق آزاد تجاری - صنعتی ابلاغ شد.

بنابر اعلام اداره‌کل اعتبارات و سرمایه گذاری؛ سیاست ها و ضوابط اعتباری سال 93 این بانک در دو فصل ریالی و ارزی تنظیم شده و در بخش‌های مختلف آن از جمله سیاست‌ها و ضوابط عمومی، تخصیص منابع و مصارف، ارکان اعتباری، حدود و اختیارات ارکان اعتباری، وثایق و تضامین، مدت معاملات و سایر موارد به طور کامل تعیین و تشریح شده است.



اجرای این بخشنامه در تمامی مدیریت‌های شعب استان‌ها و شعب این بانک الزامی بوده و تمامی عملیات اعتباری براساس آن انجام می شود.

در این بخشنامه بر رعایت شاخص مصارف به منابع، کنترل حجم نقدینگی، اعتبارسنجی صحیح و دقیق متقاضیان تسهیلات و تعهدات، توجه بیشتر به رعایت بهداشت اعتباری، ظرفیت و اهلیت متقاضیان، کنترل مبلغ، نرخ، نوع و مدت تسهیلات و تعهدات، اعمال کنترل دقیق در هنگام تشکیل پرونده تسهیلات و تعهدات و اخذ مدارک وفق ضوابط، کنترل شاخص مطالبات به تسهیلات و تلاش مستمر برای کاهش آن و همچنین رعایت دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و ضوابط اعتباری در امور اعتباری و نظارت برحسن اجرای آن تأکید شده است.


اختصاص پیش‌شماره جدید به اپراتور دوم تلفن‌همراه
خبرگزاری فارس/ پیش‌شماره ۰۹۰۱ به پیش‌شماره‌های ایرانسل اضافه شد.

به نقل از روابط عمومی ایرانسل،‌ با اضافه شدن این پیش‌شماره، شماره‌هایی در بازه 09010000000 تا 09014999999 به شماره‌های اپراتور دوم اضافه خواهد شد.



واگذاری این شماره‌های جدید از ساعت 8 صبح روز یکشنه، 21 اردیبهشت از طریق آدرس olr.irancell.ir میسر می‌شود. بهای این سیم‎کارت‌های اعتباری، با 5هزار تومان اعتبار اولیه و حق الزحمه شرکت پست 15 هزار تومان است.


عینک گوگل همکار CNN شد
خبرگزاری فارس/ سی ان ان به اولین رسانه خبری مشهور جهان مبدل شده که قصد دارد با استفاده از امکانات عینک دیجیتال گوگل، عکس‌ها و فیلم‌های تهیه شده توسط مردم را جمع آوری کند.

به نقل از زد دی نت، در حالی که هم اکنون تنها سی هزار آمریکایی این عینک را خریداری کرده اند، سی ان ان به سرعت دست به کار شده و از این افراد خواسته تا به عنوان شهروند خبرنگار عمل کنند و تصاویر و فیلم‌های تهیه شده از رویدادهای مختلف را برای این شبکه خبری ارسال کنند.



این تصمیم در حالی اتخاذ شده که در مورد تاثیر استفاده از این عینک بر حریم شخصی افراد به خصوص در اماکن عمومی نگرانی های جدی وجود دارد. عینک مذکور فیلم برداری و عکاسی مخفیانه را از افراد ممکن می‌کند و لذا به سادگی قابل سوءاستفاده است.

سی ان ان در سال 2006 سرویس آی ریپورت را برای جمع آوری تصاویر و عکس های تهیه شده کاربران با استفاده از تلفن همراه و ... راه اندازی کرد و در آگوست سال 2011 تعداد کاربران ثبت شده این سرویس از مرز یک میلیون نفر گذشت. iReport امروزه با آیفون، آندروید، ویندوز فون و گوشی‌های نوکیا سازگار شده و دهها شبکه تلویزیونی مشابه هم سرویس های دیگری را برای شهروند خبرنگاران در سراسر جهان راه اندازی کرده‌اند.


تی شرت هوشمندی که سلامتی فرد را کنترل می کند
خبرگزاری ایرنا/ محققان تی شرت هوشمندی ابداع کرده اند که می تواند وضعیت سلامتی بدن را کنترل کند و حتی اعلام کند که فرد در محل کار خود به چه میزان تحت تنش قرار دارد.

از میل آنلاین، این تی شرت که به قیمت 199 دلار به فروش می رسد هوشمند ترین تی شرت جهان به شمار می رود. این تی شرت جدید به نام ˈاوم سیگنالˈ (Omsignal) دارای حسگرهایی است که در پارچه آن دوخته شده و مرتب وضعیت سلامتی بدن کاربر را کنترل می کند.



این تی شرت ضربان قلب، آهنگ تنفس، حجم تنفس، حرکت، شدت حرکت، تنوع ضربان قلبی و کالری های سوخته شده را نشان می دهد. اطلاعات بر روی یک «جعبه سیاه» کوچک ذخیره می شود و به یک برنامه فرستاده می شود تا کاربر بتواند عملکرد بدن خود را مشاهده کند.

محققان اعلام کردند: از این تی شرت ها نه تنها برای تمرینات بدن سازی می توان استفاده کرد بلکه می توان در طول روز و در ادارات نیز به تن کرد و وضعیت سلامتی خود را مشاهده کرد. تی شرت های OMsignal در چهار مدل مختلف مردانه از جمله زیرپوش، تی شرت بدون آستین ، تی شرت معمولی و پیراهن آستین بلند به بازار عرضه خواهد شد.

این تی شرت ها به گونه ای طراحی شده اند که می توان آنها را به تنهایی بر تن کرد و یا بر روی آن لباس دیگری پوشید.


انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار