مراسم جشن شب بازیگر در سه پرده با اجرای نمایش‌های جذاب و معرفی بازیگران برتر تئاتر انجام شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، شب گذشته بزرگداشت روز جهانی تئاتر و یازدهمین جشن بازیگر با حضور بازیگران و هنرمندان تئاتر در تالار اصلی مجموعه‌ تئاتر شهر برگزار شد.
 
بنابراین گزارش، ابتدای مراسم بعد از تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام روز جهانی تئاتر براساس نمایشنامه "مضرات دخانیات" اثر آنتوان چخوف توسط داریوش مودبیان قرائت شد.
 
همانطور که قبلا هم گفته شده بود این مراسم بدون سخنرانی و تنها با تئاتر، نمایشنامه خوانی و بیانیه خوانی برگزار شد.
 
همچنین، بعد از قرائت بیانیه روز جهانی تئاتر کلیپی به یاد در گذشتگان خانواده تئاتر درسال 1392 پخش شد که این در گذشتگان شامل بزرگانی چون محمود استاد محمد، سعدی افشار، اسماعیل ارحام صدر، مرشد ولی‌الله ترابی سفید‌آبی، محرم بسیم، سید ابراهیم بحرالعلومی، ناصر فروغ جعفری، محمدتقی شریفی، رضا خمسه‌ای، فریدون نوری، عسل بدیعی، رضا رضامندی و پروین غفاری می‌شد.
 
"بهروز غریب‌پور" دبیر یازدهمین جشن بازیگر نیز پیام خود را با پخش کلیپی قرائت کرد.
 
"عزت‌الله مهرآوران" و "مرتضی رستمی" نیز نمایش "آقا عزت" را به عنوان بیانیه‌ انجمن بازیگران خانه تئاتر، براساس نمایشنامه "آواز قو" اثر "آنتوان چخوف" قرائت و بازی کردند.
 
در ادامه مراسم که به قولی آن را پرده دوم می‌خواندند داستان تئاتر از 150 سال گذشته تا 150 سال آینده توسط حسین محب اهری و فرناز جهانسوز اجرا شد.
 
این بخش نیز شامل اجرای مراسم آیینی "بهار آیی را بچده از گیلان"، نمایش شادی آور زنانه، نقالی، خیمه‌شب بازی، پرده خوانی، تعذیه، تخت حوضی اجرا شدند.
 
البته ناگفته نماند نمایش‌هایی که در این بخش اجرا رفت با کنایه و نقدهایی به عملکرد معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی همراه بود.
 
همچنین، در این مراسم نمایش موسیقیایی توسط گروه اورمینا و اجرای موسیقی توسط زهره عشقی، متین رضوانی‌پور انجام شد.
 
در پایان، پرده دوم شاهنامه خوانی بختیاری توسط کوروش اسدپور به روی صحنه رفت.
 
به قولی در پرده سوم این مراسم ضیافت تئاتر بود که با اجرای خسرو احمدی و محسن میرزاعلی انجام شد که در این بخش از سعید پورصمیمی، شمسی فضل‌اللهی، رحیم هودی، پری کربلایی با اهدای جوایزی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
 
آخرین و اصلی‌ترین بخش پرده‌خوانی سوم در مراسم جشن شب بازیگر تقدیر از بازیگران عرصه‌ تئاتر بود که جایزه بهترین و نفر اول بازیگری زن به ریما رامین‌فر و بازیگری مرد به پیام دهکردی داده شد.
 
همچنین، جایزه نفر دوم بازیگر زن و مرد به گلاب آدینه و فرهاد آییش داده شد.
 
هوتن شکیبا و بهناز جعفری نیز جایزه نفر سوم بازیگری زن و مرد را دریافت کردند.
 
هوتن شکیبا بعد از دریافت جایزه خود ضمن ابراز خرسندی عنوان کرد: دریافت جایزه برای من جسارتی بود چرا که من هنوز درس پس می‌دهم و این هدیه را به نسل جوان و جدید عرصه تئاتر تقدیم می‌کنم.
 
در ادامه نیز گلاب آدینه که جایزه نفر دوم بازیگری زن را دریافت کرده بود، گفت: باید در این مراسم یادی از زنده یاد ماه‌گل مهر کنم چرا که بعد از فوتش تنها متنی کوتاه برای او نوشتند و این در حالی است که چنانچه این اتفاق برای بازیگر سینما رخ دهد تمام شهر پوسترهایی از او می‌شود.
 
"فرهاد آییش" نیز ضمن ابراز خوشحالی از دریافت جایزه عنوان دوم بهترین‌ها بیان کرد: از وجود خانه تئاتر بسیار خوشحالم و فکر می‌کنم تئاترمان هر روز شکوفاتر می‌شود.
 
"ریما رامین‌فر" بعد از دریافت جایزه نفر اول بازیگر زن اظهار داشت: همیشه دلم می‌خواست جایزه‌ام را از دستان "آنتوان چخوف" دریافت کنم که خوشبختانه امشب محقق شد.
 
وی ادامه داد: افتخار می‌کنم جزء خانواده تئاتر هستم و در خصوص صحبتهای علی براتی باید بگویم همین که همه ما در یکسال اخیر تئاتر اجرا کردیم برنده هستیم و تفاوتی ندارد که چه کسی برنده باشد!
 
"پیام دهکردی" نیز بعد از دریافت جایزه خود از کسانی چون حمید سمندریان، علی رفیعی و بهرام بیضایی یاد کرد.
 
سرانجام "هما روستا" نیز به عنوان برگزیده ویژه جشن بازیگر تئاتر معرفی شد.
 
جشن شب بازیگر بسیار منظم و با برنامه انجام شد به طوری که قبل از شروع بروشورهایی از روند اجرا برنامه در اختیار حاضران قرار گرفت و طبق آن برنامه را پیش بردند.
 
گفتنی است، در این مراسم چهره‌هایی چون علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین طاهری مدیر مرکز هنرهای نمایشی، پانته‌آ بهرام، رضا بابک، میترا حجار و هوشنگ توکلی حضور داشتند.

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار