آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی دکتر محمد علی موحد؛ 31 اردیبهشت ماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،رییس دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: این آیین با حضور چهره های برجسته علمی و فرهنگی کشور، به پاس یک عمر کوشش صادقانه و تکاپوی ارزشمند دانشمند فرهیخته ایران زمین، در راه اعتلای دانش و اندیشه و دفاع از منافع ملّی و وحدت سرزمینی ایران، با رونمائی از سه جلد کتاب ارزشمند درباره استاد موحد برگزار می شود.

پورمحمدی با بیان اینکه سازمانها و نهادهای مختلفی از جمله استانداری آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز، کانون وکلا ی دادگستری آذربایجان شرقی، سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، سازمان اسناد ملی شمالغرب کشور و انتشارات ستوده دانشگاه تبریز را در برگزاری با شکوه این آیین یاری خواهند کرد، تصریح کرد: در این آیین نکوداشت برنامه های جنبی مختلفی از جمله نمایشگاه آثار استاد برگزار خواهد شد.

به گفته وی، دکتر موحّد در طول حیات پربار خود، همواره مشغول تحقیق، تألیف و تصحیح در موضوعات متنوعِ ادبی، تاریخی، حقوقی و عرفانی بوده و آثار ارزشمندی در این حوزه ها از خود به یادگار گذاشته است و به عنوان یک خیر مدرسه ساز نیز از خدمت فرزندان آذربایجان دریغ نورزیده است.

رییس دانشگاه تبریز در خاتمه ضمن قدردانی از روسای قبلی دانشگاه و حجت الاسلام دکتر عباس عباس زاده، دبیر علمی در تمهیدات برگزاری این همایش گفت:تکریم بزرگان نه تکریم یک شخص، بلکه ارج نهادن به ساحت مقدس علم و دانایی است که امیدواریم این امر به عنوان یک فرهنگ در کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام دکتر عباس عباس زاده، رییس موسسه تحقیقاتی علوم اسلامی ـ انسانی دانشگاه تبریز (سه علامه) و دبیر علمی این همایش نیز گفت: در این مراسم از سه جل کتاب با عناوین ارج نامه استاد، ( با قافله شوق با آثاری از بزرگان علم و ادب کشور شامل مطالبی درباره مقام علمی وی و مقالات اهدایی به استاد)، شمع جادوی امید ( جلد دوم مقالات اهدایی به استاد) و کتاب شناسی توصیفی و تحلیلی آثار استاد موحد رونمایی خواهد شد.

یادآور می شود: دکترمحمّدعلی موحّد؛ادیب، تاریخ نگار، حقوقدان، عرفان پژوه و عضو برجسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران، در دوّم خرداد سال 1302 در تبریز زاده شد.

وي  پس از تکمیل تحصیلات مقدماتی در تبریز، وارد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران شد و در گرماگرم نهضت ملّی شدن نفت، به جمع کادر حقوقی شرکت نفت ایران پیوست و به درجه معاونت اجرایی سازمان اوپک ارتقا یافت و تا کنون نیز در عمر پر برکت خود لحظه ای از کار، تحقیق و خدمت به کشور باز نیستاده است./س
 
 
 

 

برچسب ها: دانشگاه ، تبریز ، نکوداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.