مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر به معضل پرسه زدن سگ های ولگرد در معابر این شهر اشاره کردو گفت: گازگرفتگی برخی از این سگ‌های هار شهروندان را برای تزریق واکسن هاری به مراکز درمانی سوق می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، ˈسید ابوالقاسم فاضلیˈ در جلسه کارگروه بهداشت شهرستان قائمشهرافزود: خطرناک بودن پرسه زدن سگ های ولگرد در معابر شهری قائمشهر به شهرداری بعنوان متولی جمع آوری این حیوانات اعلام شد.

وی با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت شهرداری ، اظهارداشت: اقدامات صورت گرفته جوابگوی جمع آوری تمامی این حیوانات نیست و نیاز به تلاش بیشتر برای معدوم سازی سگها و کنترل هاری است .

بعد از هر گزیدگی حیوان به سرعت باید به فرد گزیده شده واکسن هاری تزریق شود و این واکسن تنها راه حل مقابله با بیماری هاری و مرگ فرد است .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر ادامه داد:متاسفانه شهروندان با گازگرفتگی سگ ها مواجه هستند وآنان برای کنترل بیماری و نجات جانشان مجبور به تزریق واکسن هاری هستند .

وی با اشاره به هزینه بالای بیش از یک میلیون ریالی تهیه واکسن هاری، گفت: بمحض اطلاع و گزارش گازگرفتگی به مرکزبهداشت ، ماموران این مرکز برای تزریق واکسن به محل مورد نظر مراجعه می کند.

فاضلی گفت: متاسفانه روزانه بصورت متغییر شهروندان قائمشهری با گازگرفتگی سگ ها مواجه هستند .

وی علائم این بیماری را بدین گونه اعلام کرد : پس ازطی دوره نهفتگی بیماری هاری، علایم اولیه به صورت خستگی ، بی اشتهایی ، بی قراری ، افزایش ترشح بزاق دهان و گاهی سوزش و خارش در محل گزیدگی بروز می کند.

هاری بیماری ویروسی حاد سیستم اعصاب مرکزی است که مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی می باشد و در انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفی قابل مشاهده می باشد./ز

برچسب ها: پایداری ، سگ ، قائمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.