مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان گفت: پیش بینی می شود تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان امسال در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش یابد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ عباس پیری  با بیان این مطلب افزود:  با توجه به بارش های مطلوب و پراکنش مناسب نزولات آسمانی در سال زراعی 92 - 93 تولید محصولات کشاورزی این شهرستان شامل گندم ، جو ، حبوبات و دانه های روغنی امسال در مقایسه با سال گذشته از افزایش بین 80 تا 100 درصدی برخوردار است.
وی افزود: 29 هزار و 350 هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت محصول رفته که از این مقدار 19 هزار و 500 هکتار به گندم، هشت هزار و 500 هکتار جو ، یک هزار و 200 هکتار دانه های روغنی کلزا و 350 هکتار آن به کشت حبوبات اختصاص یافته است.
بگفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبدانان 50 دستگاه کمباین در بخش کلات مورموری مشغول جمع آوری محصول کشاورزان منطقه است که با توجه به سطح عملکرد و حجم زیاد مزارع جوابگوی نیاز زارعان نیست.
پیری ادامه داد: تمام ظرفیت سیلوها و انبارهای شهرستان پر شده و کار انتقال گندم تولیدی بهره برداران به سایر مناطق ایلام و استان های همجوار آغاز شده است.
پیری یادآور شد: پیش بینی می شود امسال 25 هزار تن گندم و دانه های روغنی مازاد بر مصرف از کشاورزان شهرستان آبدانان خریداری شود.
وی تاکید کرد: بهای محصول های خریداری شده از کشاورزان پس از یک هفته توسط بانک سپه با قیمت مصوب پرداخت می شود.
 
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.