وزیر سابق امور خارجه فلسطین در اظهاراتی پیش بینی کرد که دولت آینده تا دو هفته آینده تشکیل شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره:"محمود الزهار" پیش بینی کرد که تا دو هفته آینده دولت جدید فلسطین تشکیل شود.وی به این نکته اشاره کرد که در ابتدا دولت تشکیل شده و سپس برسر رئیس دولت توافق خواهد شد و احتمال دارد، محمود عباس به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزیده نشود.

الزهار در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد،با وجود تشکیل دستگاه امنیتی جدید فلسطین به رهبری یک وزیر، مقاومت هیچ گونه آسیبی نخواهد دید.

وی افزود:بعد از کامل شدن راه حل پرونده دولت جدید می توان از دیدار محمود عباس از نوار غزه سخن گفت.


همچنین الزهار گفت که تلاش های بی وقفه و دامنه داری برای عادی کردن دوباره روابط با ایران در جریان است.

وی در سخنانی تصریح کرد: تلاش‌های دامنه داری برای بازگرداندن روابط به وضعیت عادی خود با ایران در جریان است.

وی افزود: ایران هیچ خواسته سیاسی را از ما در مقابل حمایت خود از مقاومت هرگز مطرح نکرده است.

الزهار خواستار حل بحران سوریه از طریق گفت وگو شد و تصریح کرد: "برداشت جنبش حماس از بحران سوریه درست است و می خواهیم که سوریه سرزمین مقاومت باقی بماند و بحران با گفت وگو حل و فصل شود".

وی درباره روابط جنبش حماس و مصر درسایه دولت جدید این کشور گفت: غزه قربانی تحولات مصر شد و ما امنیت مصر یا سوریه برهم نزدیم.

این رهبر بارز حماس درباره سخنان اخیر عبدالفتاح السیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: سخن السیسی درباره ترمیم روابط حماس با همگان منسجم با سیاست این جنبش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قصد الراعی اسقف لبنانی برای سفر به فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که اسقف الراعی به فلسطین نرود زیرا این سفر زیان آور خواهد بود.

محمود الزهار همچنین به اسارت چندسال پیش "گلعاد شالیت" نظامی رژیم اسرائیل بدست نیروهای مقاومت فلسطین اشاره کرد و در این باره گفت: برخی وزیران خارجه عرب درگذشته از ترس اسرائیل از من خواستند که شالیت آزاد شود.

وی همچنین  درباره موضع حماس در قبال رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل جای در بین امت‌ها و آینده ای ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار