140هزار نفر تحت پوشش مراکز درمانی سرپایی اعتیاد هستند

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: توسعه و تقویت شبکه ملی اترک می‌تواند تأثیر بسزایی در جهت پیشگیری از اعتیاد داشته باشد.

محسن روشن‌پژوه، مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: تیم‌هی اجتماع‌ محور با یکپارچگی همگانی برای جلوگیری از اعتیاد در سطح کشور تشکیل شده است.
 
وی ادامه داد: شبکه ملی اترک یک نهاد مدنی می‌باشد که در جهت پیشگیری از اعتیاد با هدف رویکرد اجتماع محور راه‌اندازی شده که در محله‌های شهری روستایی، محل کار و ... مداخلاتی را انجام می‌دهد.
 
روشن پژوه با اشاره به تعداد مرکز برای بهبود افراد معتاد در کل کشور افزود: 1200 مارکز درمان سرپایی در کشور وجود دارد که جمعیتی بالغ بر 140هزار نفر را تحت پوشش این مراکز هستند و 800 مرکز الگوی اقامتی که حدود 200 هزار نفر را زیر نظر خود قرار داده و پنج مرکز درمان با الگوی درمان تی‌سی داریم.
 
وی تصریح کرد: در این خصوص قدم‌های توسعه و مشارکت مردم با هدف اطلاع‌رسانی جامعه اقداماتی صورت گرفت و سازمان بهزیستی در نظر دارد در سال‌جاری به ارزش‌یابی برنامه‌های خود در بحث پیشگیری بپردازد.
 
وی خاطرنشان کرد: توسعه و تقویت شبکه ملی اترک می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی را ایفا نماید.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار