رئيس مركز ملی مطالعات جهانی شدن به نقش جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی شدن اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی شدن و اعتدال تلاش بسیاری دارد که با دولت‌ها ارتباط گیرد زیرا با شکل‌گیری گفتگوی تمدن‌ها زمینه را برای گذر از انقطاع و دستیابی به اعتدال فراهم می‌کند و انسان‌ها نیز از جنگ و خشونت به ستوه آمده‌اند و در این زمینه از هر طرحی که بتواند به اجرای آن کمک کند حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "علیرضا معیری" رئيس مركز ملی مطالعات جهانی شدن در همایش بین‌المللی جهان عاری از خشونت گفت: قرآن همواره منادی صلح بوده است، از این رو صلح طلبی در چارچوب قوانین اسلامی جمهوری اسلامی است اما متاسفانه به کارگیری از خشونت در مورد جهانی شدن بزرگترین مانع گسترش و پیشرفت است زیرا جرایم سازمان یافته و فعالیت‌های تروریستی آرامش جهان را سلب کرده و خسارت‌های فراوانی را به بار آورده و بر این اساس گسترش پایدار در گرو صلح و امنیت پایدار است و این مهم باید در جهان محقق شود زیرا صلح و حیات پایدار در زمره حیات اجتماعی امروز است که باید در زمره سیاست گذاری همه کشورها قرار گیرد که خوشبختانه همه کشورها در زمینه خشونت به آگاهی رسیده‌اند و دیگر در زمینه خشونت تردیدی وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: اما برقراری امنیت همچنان به عنوان یک آرزو باقی مانده است زیرا امروز خشونت در جهان در دست گردش است و گسترش آن در سطح این معضل می‌تواند خطرناک باشد و باید که بسترهای این معضل خطرناک را شناخت و برای آن برنامه ریزی کرد.
 
معیری در مورد خشونت طلبی دولت‌های جهان افزود: بخشی از این خشونت از سوی دولت‌هایی ایجاد می‌شود که با نظامی‌گری درصدد هستند که خشونت در جهان ایجاد کنند.
 
وی با اشاره به ایجاد زبان گفتگو و تعامل در جهان ادامه داد: باید زبان گفتگو و تعامل در جهان برقرار شود تا سوءتفاهمات برطرف شده و نهایت به فهم مشترکی برسیم.  
 
معیری به نقش جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی شدن اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی شدن و اعتدال تلاش بسیاری دارد که با دولت‌ها ارتباط گیرد زیرا با شکل‌گیری گفتگوی تمدن‌ها زمینه را برای گذر از انقطاع و دستیابی به اعتدال فراهم می‌کند و انسان‌ها نیز از جنگ و خشونت به ستوه آمده‌اند و در این زمینه از هر طرحی که بتواند به اجرای آن کمک کند حمایت می‌کنند.  
 
وی درباره نقش نخبگان جوامع درباره برجسته کردن ادبیات انسانی اشاره کرد و گفت: نقش نخبگان سیاسی و اجتماعی به ویژه در زمینه ادبیات بسیار برجسته خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قرآن ، منادی ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار