رییس بسیج سازمان صداوسیما گفت: علت دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ این است که یا فعالیت‌ها کم بوده یا هم مسیر نبوده است بنابر این باید در این زمینه یک بازنگری داشته باشیم.

"علی‌اصغر جعفری" رییس بسیج سازمان صدا وسیما در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران گفت: علت دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ این است که یا فعالیت‌ها کم بوده یا هم مسیر نبوده یا فعالیت‌ها متناسب با ضررورت‌ها صورت نگرفته یا این که برنامه‌ریزی دقیق و مناسب نبوده است بنابر این به نظر می‌رسد که ما باید در این زمینه یک بازنگری داشته باشیم.

جعفری با اشاره مواضع و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ تاکید کرد: گفتمان‌های مقام معظم رهبری روشن است زیرا ایشان مباحث گوناگونی را در حوزه فرهنگ مطرح فرموده‌اند که در بحث‌های کلی و اجتماعی هر کدام از این مباحث به یک دستگاه و یک سازمان مرتبط می‌شود اما یک بخشی از این مباحث به فرهنگ مربوط می‌شود زیرا نهیبی که مقام معظم رهبری درحوزه فرهنگ زده‌اند شامل حال ما هم هست و ما این را به خودمان می‌گیریم چون نتوانسته‌ایم به توقع‌های ایشان پاسخ دهیم و جامه واقعیت بپوشانیم. 

وی درباره تحقق منویات مقام معظم رهبری در بسیج سازمان صداوسیما گفت: نخستین مبحثی که باید داشته باشیم این است که کلیت مباحث، منویات و دغدغه‌های مورد نظر رهبری انقلاب را در حوزه‌های مختلف احصاء و میزان توفیق‌ها و انحراف‌هایی که در حوزه فرهنگ داشته‌ایم را بررسی و بازنگری کنیم.

رییس بسیج سازمان صداوسیما اظهار داشت: اگر همه ما در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کردیم ایشان به دغدغه‌شان در حوزه فرهنگ اشاره و تاکید نداشتند.

جعفری با اشاره به غفلت در حوزه فرهنگ ادامه داد: در چند سال اخیر در حوزه‌های گوناگون فرهنگ مانند مسایل اخلاقی و مباحث مربوط به حوزه‌های هنر پس‌رفت داشته‌ایم که باید گام‌های بلندتری برداشته شود زیرا به نظر می‌رسد که مقداری در زمینه ظرفیت‌های خوبی که ما فراهم کرده‌ایم غفلت شده است.

رییس بسیج سازمان صداوسیما با تاکید بر دقت بر حرکت دشمن گفت: اکنون دشمن ما مجموعه رسانه‌ها و ظرفیت‌های خودش را پای کار آورده است و با همه ظرفیت خود تلاش می‌کند و از همه امکانات خود بهره می‌گیرد.

وی درباره شیوه موفقیت و غلبه بر تحرک دشمن اظهار داشت: اگر ما می‌خواهیم موفق باشیم بایستی میزان تلاش‌مان را از تلاش دشمن افزایش دهیم و دست برتر را داشته باشیم زیرا اگر ما توانستیم میزان تلاش‌مان، حوزه برنامه‌ریزی‌هایمان و عملیات‌هایمان را بیش‌تر از دشمن کنیم می‌توانیم او را به عقب برگردانیم اما اگر در سطح دشمن باشیم توقف ایجاد می‌کند و اگر کمتر باشد عقب‌نشینی برای ما ایجاد خواهد کرد.

رییس بسیج سازمان صداوسیما درباره شیوه تهاجم فرهنگی دشمن و راهکار مقابله با آن گفت: اکنون تهاجم فرهنگی دشمن در زمره تهاجم نظامی قرار ندارد زیرا تلاش دشمن امروز بر این است که همه ظرفیت‌های خود را ضد ما به کار گیرد و اگر قرار باشد که ما منتظر باشیم تا دشمن یا یک تاکتیکی به خرج دهد یا یک تولید فرهنگی و رسانه‌ای داشه باشد و یک کاری انجام دهد بعد ما بیاییم بگوییم کاری که دشمن انجام داده اشتباه بوده است و بعد بیاییم به رفتار اشتباه دشمن پاسخ بدهیم همیشه در مقام تدافع هستیم زیرا کسی که در مقام تدافع قرار دارد همیشه زیان می‌کند.

جعفری با توجه به مبانی محکم اعتقادی ایرانی‌ها، راه پیدا کردن نقاط ضعف دشمن و شیوه واکنش آن‌ها به ابزار اعتقادی ملت ایران گفت: ما در مبانی اعتقادی، اصول، اندیشه، تفکر و نگاه کم نداریم اما دشمن فاقد همه این هاست و چون آن ها به میزان کافی از نقطه ضعف و چالش برخوردار هستند برای این که کسی به سمتشان نرود به هیچ کس فرصت و مجال تفکر نمی‌دهند و بمباران می‌کنند.

وی درباره مدیریت صحیح جریان فرهنگی تاکید کرد: مدیریت ما باید به گونه‌ایی باشد که میدان بازی تغییر پیدا کند زیرا ما باید این جریان را برگردانیم و تغییر دهیم و به جای این که تدافعی رفتار کنیم باید به نقط های ضعف دشمن ورود کنیم و ضعف های آن ها را مشخص کنیم.

جعفری درباره این که چه گونه می شود دشمن را در موضع ضعف قرارداد تصریح کرد: ما باید با تولید فیلم و سریال، کارهای هنری را به شیوه‌ای انجام دهیم که آن‌ها در موضع ضعف قرار بگیرند نه این که ما باستیم آن‌ها فیلم بسازند و ما در موضع پاسخ به آن‌ها بربیاییم.

وی درباره نگهداری از این ظرفیت‌های فرهنگی کشور گفت: ما نباید اجازه دهیم که ظرفیت‌های فراهم شده دچار خدشه شود و از بین برود.

انتهای پیام/
  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار