مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم اصلاح نظام مدیریت آب، گفت: باید کشاورزی سنتی را به سمت کشاورزی مکانیزه سوق دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

تورج همتی  گفت : مصرف آب در استان کرمانشاه نیاز به بازتعریف دارد و باید مدیریت مصرف آب در کرمانشاه اصلاح شود.


وی استان کرمانشاه را یک استان کشاورزی خواند که بخش قابل توجهی از درآمد مردم استان از طریق بخش کشاورزی تامین می شود، اما چون روش های کشاورزی ما هنوز سنتی و قدیمی است شاهد مصرف بیش از حد و غیرمعقول آب در این بخش هستیم.


به گفته مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه حرکت به سمت کشاورزی مکانیزه و مدرن علاوه بر اینکه مصرف آب را مدیریت می کند، به حفظ زمین و خاک هم کمک خواهد کرد و به علاوه بازده تولید محصول بیشتری هم به همراه خواهد داشت.


همتی معتقد است، برخی از محصولات کشاورزی از جمله ذرت که مصرف آب فراوانی دارد را می توان وارد استان کرد و به این شیوه آب را بهتر مدیریت نمود و به نوعی آب مجازی وارد استان کرد.


وی کمبود آب را یک چالش و نگرانی مهم برای آینده استان برشمرد و بیان داشت : نبود آگاهی و رویکرد علمی باعث شده استانی که کانون سراب های کشور است با مشکل کمبود آب مواجه شود.


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه کم آب شدن بسیاری از سراب ها و تالاب های استان را ناشی از سوءمدیریت مصرف آب عنوان کرد و افزود: به دلیل حفر چاه های غیرمجاز برای تامین آب کشاورزی بسیاری از رودخانه ها، سراب ها و تالاب های استان در حال خشک شدن هستند./ش/ن


برچسب ها: کرمانشاه ، کشاورزی ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.