مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما، كتاب "تحليلي بر مولفه‌هاي فرهنگي" در منظومه فكري امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري را منتشر كرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما، كتاب "تحليلي بر مولفه‌هاي فرهنگي" در منظومه فكري امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري را منتشر كرد.

اين كتاب نوشته دكتر "داوود ميرمحمدي" است و مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما آن را منتشر كرده است.
 
اين كتاب در سه فصل كليات، تحليل محتواي منظومه فرهنگي امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري و موضوعات راهبردي براي سياست گذاري و برنامه ريزي رسانه اي تدوين شده است .
 
ضرورت مهندسي و مديريت فرهنگي به عنوان وظيفه حكومت اسلامي، اهميت اسلام و ضرورت ترويج و نهادينه سازي دين باوري، صيانت فرهنگي در پناه اتكا به اسلام، مبارزه با اباحه گري، مديريت جهادي و شاخص هاي آن، تاكيد بر خلاقيت و نوآوري و مهارت زندگي، اهميت و جايگاه خانواده و زن، نهاد اوقات فراغت، تامين رضايت اجتماعي، ترويج امر به معروف و نهي از منكر، استقلال و خودباوري و سرمايه فرهنگي و اجتماعي از جمله موضوعات اين كتاب است .
 
در منظومه فكري حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب موضوع فرهنگ از جايگاه ويژه اي برخوردار است تا جايي كه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري در مناسبت هاي مختلف همواره بر اين موضوع تاكيد فراوان داشته اند.
 
از آنجا كه نامگذاري امسال ، منشور و راهبرد كلان نظام اجرايي كشور را در طول يك سال ترسيم مي سازد؛ اين مجموعه با هدف بررسي مباني و مولفه هاي فرهنگ اصيل اسلامي – ملي، شيوه هاي تحكيم و نهادينه سازي آن در منظومه فكري امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري ارائه شده است .


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار