آمار عمره گزاران ایرانی از مرز 600 هزار نفر گذشت

مدیر ستاد عملیات عمره در مکه مکرمه گفت:از آغاز عملیات اعزام عمره سال جاری تاکنون بیش از 600هزار زائر ایرانی در قالب بیش از چهار هزار و 500 کاروان وارد سرزمین وحی شده اند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسن سحرخیز افزود:این زائران با حدود دو هزار پرواز سعودی، ایران ایر و ماهان وارد سرزمین وحی شده اند.

وی با بیان این که هم اکنون بیش از 45 هزار زائر در مکه و مدینه حضور دارند، خاطرنشان کرد: این تعداد زائر در 29 هتل مکه و 47 هتل مدینه اسکان داده شدند و 13 خط اتوبوسی با 112 اتوبوس خدمات حمل و نقل درون شهری به زائران را ارایه می دهند .

سحرخیز با بیان اینکه 319 اتوبوس و کامیون حمل بار نیز در مکه و مدینه از سوی شش شرکت سعودی طرف قرارداد به زائران ایرانی خدمات حمل و نقل برون شهری ارایه می دهند، افزود: تمام تلاش عوامل ستاد این است که پروازهای ورودی و خروجی بدون تاخیر و یا با حداقل تاخیر ممکن صورت گیرد.

مدیر ستاد عملیات عمره در مکه مکرمه به خدمات پزشکی ارایه شده به زائران اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون در عمره سال جاری بیش از سه هزار و 600 نفر از سوی پزشکان مستقر ستاد ویزیت شدند که در این مدت 681 زائر بستری شده در مکه و مدینه داشته ایم.

وی اظهار داشت :متاسفانه تا به امروز 33 زائر مرد و 25 زائر زن در طول سفر فوت شده اند که در مجموع 58 نفر می شوند و بیشترین فوتی ها مربوط به شهر مکه بوده است.
برچسب ها: عمره ، آمار ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار