استاندار خراسان رضوی گفت: افغانستانی ایمن، آباد و توسعه یافته در همسایگی خود می خواهیم.

  به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ علیرضا رشیدیان عصر یکشنبه در دیدار با والی ولایت هرات افغانستان افزود: آماده همکاری در حوزه های صنعتی، تجاری، علمی، فرهنگی، بهداشتی، خدمات شهری، زراعی و محیط زیست با ولایت هرات در چارچوب قوانین دو کشور هستیم.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای اجرایی شدن تفاهمات صورت گرفته بین خراسان رضوی و هرات تاکید کرد و گفت: خراسان رضوی در حوزه صنعت، معدن و صدور خدمات فنی و مهندسی تواناییهای خوبی دارد لذا تسهیل در روند فعالیت بازرگانان دو طرف، تسریع در مبادله کالا، تبادل هیات های تجاری، تقویت اتاقهای بازرگانی و تجارت دو استان، برپایی نمایشگاه توانمندیهای اقتصادی به صورت اختصاصی و بین المللی و رفع موانع موجود در زمینه سرمایه گذاری در امور تولیدی، کشاورزی، صنعتی و تجاری مورد درخواست است.

رشیدیان افزود: تداوم و گسترش توریسم درمانی با توجه به وجود مراکز درمانی مجهز و کادر درمانی متخصص و زمینه سازی برای ایجاد و تداوم روابط بین مراکز آموزشی، برگزاری سمینارهای تخصصی، آموزش نیروی کار، تبادل امکانات آموزشی و استاد و دانشجو از جمله زمینه های گسترش روابط بین دو کشور است.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی برای اعزام استاد به مراکز فنی و حرفه ای هرات و پذیرش کارآموز و همچنین همکاریهای مشترک فرهنگی از جمله مرمت و نگهداری بناهای تاریخی و برگزاری هفته های فرهنگی در ولایت هرات آمادگی دارد.

وی گفت: خراسان رضوی می تواند در زمینه برگزاری دوره های آموزشی با هدف حفظ اکولوژی منطقه ای، حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی به ولایت هرات افغانستان کمک کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور است و مدیریت عالی استان برای حضور زائران افغانستانی و زیارت این مضجع نورانی جدیت دارد.

وی به برگزاری انتخابات موفق ریاست جمهوری در افغانستان بدون حضور و دخالت نیروهای بیگانه اشاره کرد و آن را به دولت و ملت افغانستان تبریک گفت.

رشیدیان با بازماندگان حادثه رانش زمین در بدخشان افغانستان نیز همدردی کرد و از آمادگی استان خراسان رضوی برای استمرار کمک رسانی به مردم این منطقه خبر داد.

والی ولایت هرات افغانستان نیز در این دیدار گفت: برای اجرای پروژه های زیربنایی در ولایت هرات به کمک پیمانکاران و مهندسان خراسان رضوی نیاز داریم و خواستار حضور جدی آنان در این حوزه هستیم.

فضل الله وحیدی با تاکید بر تامین امنیت مرزها، توانمند سازی مرزنشینان و فعال سازی هرچه بیشتر بازارچه های مرزی افزود: توافقات گذشته بین دو استان باید اجرایی شود و موانع اجرایی شدن آنها برطرف گردد.

/انتهای پیام

منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار