در صورت چارتر شدن پروازهای فرودگاه کلاله و حمایت استانداری به‌منظور پر کردن ظرفیت صندلی هواپیما، برقراری پرواز در این فرودگاه از سر گرفته شده و مشکل کمبود مسافر نخواهد داشت.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ استان گلستان دارای دو فرودگاه کوچک در گرگان و کلاله است که فرودگاه گرگان برای پروازهای داخلی و بین‌المللی کار خود را از سال 1375 آغاز کرد و فرودگاه کلاله به‌عنوان دومین فرودگاه استان گلستان که قدمتی 40 ساله دارد برای راه‌اندازی مجدد خود طی مصوبه سفر اول رئیس‌جمهور وقت و هیات دولت، در سال 1391 افتتاح شد.

فرودگاه کلاله در مساحتی 315 هکتاری در سه کیلومتری غرب مرکز شهرستان کلاله با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال دوباره راه‌اندازی شد.

واقع‌شدن این فرودگاه در کنار بخش اعظمی از زمین‌های گندم و جو باعث شده که تنها این فرودگاه بتواند طی سال‌های گذشته به امور مربوط به فعالیت‌های کشاورزی و کشت و زرع محصول و جابجایی محصولات بپردازد.

اما این فرودگاه با طول باند 2 هزار و 260 متر و عرض 45 متر آنطورکه باید فعالیت پروازی گسترده‌یی نداشت و بلا استفاده در پرواز مانده است.

هم‌اکنون تمام بخش‌های فرودگاه شامل برج مراقبت، ایکس‌ری، گیت‌وی، تسمه نقاله کانتر پذیرش مسافر، سالن انتظار، تکنیکال بلاک، باند اپرون و تاکسی‌وی، آشیانه هواپیما، ترمینال و ساختمان نیروی‌های نظامی انتظامی و امنیتی، تکمیل، تجهیز و عملیاتی شده است و قابلیت پذیرش هواپیماهای فوکر 100، 50، 140 را دارد.

×××چارتر، پروازها را در این فرودگاه برقرار می‌کند
 
تیمور امیری مدیرکل فرودگاه‎های استان گلستان در این باره به پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: پس از افتتاح این فرودگاه دو پرواز ATR در هفته برای این فرودگاه برنامه‎ریزی و اجرا شد اما با توجه به اینکه تقاضای مسافر در این فرودگاه کم بود، این پروازها متوقف شد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به تکمیل زیرساخت‎‎ها، آمادگی لازم برای پرواز در این فرودگاه فراهم است و پیگیری‎ها همچنان در خصوص انجام مجدد پروازها صورت می‌گیرد.مدیرکل فرودگاه‎های استان گلستان با بیان اینکه در صورت چارتر شدن، پروازها در این فرودگاه برقرار می‌شود، اظهار داشت: در صورت حمایت استانداری از خریداری 50 درصد ظرفیت صندلی‌های خالی، پروازها برقرار و مشکل کمبود مسافر در این فرودگاه مرتفع خواهد شد.

×××تمامی زیرساخت‌ها برای پرواز ایمن فرودگاه کلاله فراهم شده است

در ادامه این گزارش؛ عبدالخلیل صادقی رئیس فرودگاه کلاله با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های مورد نظر در فرودگاه کلاله، گفت: تمامی زیرساخت‌ها برای پرواز ایمن در این فرودگاه فراهم شده و تنها مشکل ما تقاضای کم برای پرواز است.

وی تصریح کرد: شرکت هواپیمایی آسمان سال گذشته از 9 فروردین تا 17 خرداد ماه برای این فرودگاه پرواز انجام داد اما به دلیل تقاضای کم، پروازهای خود را متوقف کرد.

وی به مذاکراتی که شرکت هواپیمایی آسمان با استانداری درباره برقراری پرواز مجدد در این فرودگاه انجام شده، اشاره کرد و افزود: طی این مذاکرات مقرر شد؛ استانداری 50 در صد صندلی‌های خالی را خریداری کند اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد.

××××درآمد سالانه کشاورزی، پروازهای کلاله را برقرار می‌کند

در ادامه این گزارش؛ عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گلستان، مینودشت و کلاله با بیان اینکه فرودگاه کلاله شاخص‌های یک فرودگاه کامل را دارا است، اظهار داشت: به‌دنبال عدم تعهد استانداری در پر کردن ظرفیت خالی صندلی‌های هواپیما در این فرودگاه، مذاکراتی با مقام عالی وزارت راه‌وشهرسازی و دفتر ریاست جمهوری مبنی بر برقراری مجدد پروازی در این فرودگاه انجام شد.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های این فرودگاه تکمیل و تجهیزات مورد نیاز برای آن فراهم شده است بنابراین مشکلی برای پرواز در آن وجود ندارد.
 
رجبی اضافه کرد: با توجه به آنکه این فرودگاه در کنار زمین‌های کشاورزی احداث شده، بنابراین بیشترین درآمد این شهر از طریق محصولات زراعی به‌دست می‌آید، لذا این امر می‌تواند درآمدزایی مناسب و مطلوبی را برای فرودگاه به همراه داشته باشد.

وی بیان داشت: با جهت‌دهی کردن درآمد سالانه کشاورزی می‌توانیم با حمایت از ایرلاین‌ها ظرفیت خالی هواپیما‌ها را پر کرده و اقدام به برقراری پرواز مجدد کنیم.

نماینده مردم کلاله اضافه کرد: طی صحبت‌هایی که با مقام عالی وزارت راه و شهرسازی شده، قرار است از ایرلاین ها و پرواز مجدد آنها در این فرودگاه با درآمد سالانه فرودگاه، حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: مذاکرات با ایرلاین‌ها در حال انجام است که امیدواریم به نتایج بهتری برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار