در راستای حذف کامل قراردادهای سفید امضا میان کارگران و کارفرمایان دولت طی ماه‌های اخیر اقدام به صدور بخشنامه‌های متعدد و اعمال نظارت‌های ویژه در این خصوص کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، مدتی است که موضوع قراردادهای سفید امضا میان کارگران و کارفرمایان که زمینه بهره‌کشی ناعادلانه نیروی انسانی را به همراه می‌آورد در میان نهادهای مختلف دولتی، کارگری و کارفرمایی مورد توجه قرار گرفته به طوری که بسیاری از فعالان کارگری به منظور ضیافت از نیروی از کار تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را در جهت حذف این نوع قراردادها آغاز کرده‌اند که البته تاکنون چندان بی‌نتیجه نبوده است.

در این خصوص وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با عنایت ویژه به این امر پیگیر رسیدگی به موضوع صحت قراردادهااز نظر کارشناسان مراجع تشخیص و حل اختلال شده است همچنین نظارت بر بخش‌های مختلف نیز افزایش یافته است.

طی ماه‌های اخیر نیز شاهد صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی در این خصوص بوده‌آیم که در این راستا مراجع تشخیص و حل اختلاف ادارات کار موظف شده‌اند تا در زمینه بررسی ادعای سفید امضا بودن قراردادهای کار از نظر کارشناسان دادگستری استفاده کنند.

چندی پیش نیز مدیر کل دفتر تنظیم و نظارت بر روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که دیگر قراردادهای سفید امضا مستند نخواهد بود، گفت: کارفرمایان دیگر حق استفاده از این نوع قراردادها را نخواهند داشت.

بنا به گفته‌ی قبادی، مستند نبودن قراردادهای سفید امضا اقدامی در جهت حمایت از نیروی کار در کشور است.

گفتنی است، با توجه به اهمیت موضوع، تعیین تکلیف قراردادهای سفید امضا که امنیت شغلی را برای کرگران به همراه دارد و از تضییع حقوق این قشر زحمتکش نیز جلوگیری می‌کند امری ضروری است زیرا با وجود پیگیری‌ها ونظارت‌های مسئولان همچنان از شاهد انعقاد این قراردادها هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرارداد ، سفید ، امضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
سلام خواهش می کنم نسبت به وضعیت کار ومعاش شاغلین در پزشک خانواد ه یابیمه روستایی که ازساعت 8صبح تا5غروب ببدون هیچ مزایایی نه غذا نه مکان استاندارد مناسب وحتی حق مهد کودک به عبارتی ذیج افاغنه که باید با همه سر تعظیم د اشته باشیم تابتوانیم 20درصد حقوق راکامل بیریم فکری بکنید قبل از اینکه یماریهای غیر واگیروروان همه مارااز ترس لغو قراردادزپابیندازد
آخرین اخبار