رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان شهریار گفت: یکی از عمده‌ترین چالش‌های ما در حوزه مذکور، ناآشنایی کارگران و کارفرمایان به اصول، ضوابط و قوانین کار در شهرستان شهریار است.

مصطفی رسولی‌نیا، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان شهریار در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ضرورت آشنایی هرچه بیشتر کارگران و کارفرمایان به اصول و ضوابط قانونی کار و محیط اشتغال اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از فعالان، کارگران و کارفرمایان در شهرستان شهریار به چارچوب‌های قانونی این حوزه اشراف ندارند.
 
وی افزود: بخش قابل توجهی از شکایات و دادخواست‌های مطروحه در حوزه کار، معطوف به بی‌اطلاعی فعالان کار و کارفرمایی در این منطقه است.
 
رسولی‌نیا عنوان کرد: عده‌ای گمان می‌کنند صرفا با راه‌اندازی کارخانه یا یک مرکز تولیدی و جذب تعدادی کارگر و یا کارمند، شرایط و فضای کار و اشتغال بصورت قانونی فراهم شده در صورتی که چنین ذهنیت و تلقی‌ای نادرست است.
 
وی افزود: محیط کار مستلزم پیش نیازها و ساختارهایی است تا ضریب سلامت و ایمنی در محیط کار به حداکثر ممکن افزایش یابد و باید با تأمین و فراهم کردن الزامات مورد نیاز، چنین فعالیت‌هایی را آغاز کرد.
 
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان شهریار یادآور شد: می‌طلبد آموزشگاه‌هایی در عرصه مورد اشاره فعال شوند و کارگران و کارفرمایان مجاب شوند با حضور در چنین مراکزی، شرایط و ضوابط قانونی مرتبط با این حوزه را فرا گیرند که در صورت تحقق این امر خطیر، بطور یقین بسیاری از تنش‌ها، آسیب‌ها و مشکلات مرتبط با این بخش (حوزه کار و مناسبات کارگری و کارفرمایی) کاهش خواهد یافت.
 
انتهای پیام/

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار