"لیلا حاتمی": بهترین حالت تماشای فیلم، تماشای آن به عنوان داور جشنواره کن است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت رسمی کن، بعد از اهدای جوایز، هیئت داوران فیلم‌های بلند به ریاست "جین کمپیون" در نشست مطبوعاتی شرکت داشتند. هیئت داوران از روحیه تیم و اتحادی که در جشنواره کن شصت و هفتم بود، صحبت کردند.
 
"لیلا حاتمی" بازیگر ایرانی درباره دیگر اعضای هیئت داوران گفت: "بهترین شکلی که می‌توان فیلم تماشا کرد این است که به عنوان عضوی از هیئت داوران در کن حضور داشته باشی. لازم نیست دوباره بگویم که در میان افرادی بودم که زیر و روی سینما را می‌شناسند و درباره فیلم‌ها را با لذت قضاوت می‌کنند.
 
*"نیکولاس و ایندینگ رفن" درباره فیلم‌ها گفت: "سال فوق‌العاده‌ای بود فیلم "ماهان" یک فیلم خارق‌العاده بود که انقلاب فن‌آوری را به نمایش گذاشت. هر کسی می‌تواند داستان‌ خلق کند، فیلم بسازد و بهانه‌ای ندارد که نتواند."
 
*"گائل گارسیامارگز" درباره ماهیت فیلم‌های نمایش داده شده گفت: همه فیلم پیچیدگی‌های اجتماعی، سیاسی و غیره داشتند که به آن انسان شناسی می‌گویند.
 
*"صوفیا کوپولا" درباره عضو هیئت داوران بودن می‌گوید: "شگفت‌آور است دیدن فیلم‌ها و بحث درباره‌شان یک امتیاز محسوب می‌شود.
 
*ژان دویئون" درباره آمادگی قبل از فیلم گفت: "سعی داشتم درباره هر فیلمی که می‌بینم جبهه نداشته باشم خوشحالم که از تمام فیلم‌ها و در کنار دیگر اعضای هیئت داوران لذت بردم.
 
*"ویلم دافوئه" درباره تجربه‌اش می‌گوید: "گزینش فیلم‌ها هیجان‌انگیز بود. جشنواره را یک تجربه خلاق توصیف می‌کنم."
 
*کارول بوکی" درباره صحبت‌هایی که در هیئت داوران صورت می‌گرفت، می‌گوید: "همه باهم مشورت می‌کردیم و می‌گفتیم کدام فیلم را دوست داریم و چرا. این مشورت‌ها و بحث‌ها باعث شد بخواهیم دوباره و دوباره فیلم بسازم."
 
*"جیاژانکه" تحت تاثیر جوایز قرار گرفت: درمقام کارگردان، نمی‌توانستم در مقابل الهاماتی که فیلم‌ها به من می دادند، مقاومت کنم. با فیلم‌های "ژان لوک گودارد" و "خاویر دولان" لحظات ظریفی خلق شد.
 
*در آخر "جین کمپیون" نتیجه‌گیری کرد: ما درباره جنسیت بحث نمی‌کردیم. همه یک نظر بودیم و تحت تاثیر قرار می‌گرفتیم معیارهای جایزه گرفتن را محاسبه نمی‌کردیم که چه کسی تابه حال برنده شده یا نشده است. همه فیلم‌ها را دوست داشتیم و دوست دارم جوایز بیشتر بود تا بازهم به فیلم‌ها جایزه بدهم."

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار