بهترین جایزه جشنواره کن با هدف حفظ تعادل جنسیتی به فیلم "شگفتی" ساخته "اکیس رواچر" اهدا شد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران  به نقل از ورایتی، جایزه بزرگ یا دومین جایگاه جشنواره کن به فیلم "شگفتی" رسید. این فیلم ساخته "اکیس رواچر" کارگردان ایتالیایی است که شرح حال زندگی درام خانواده زنبورداری است که درگیر حفظ نوع زندگی خود در مرکز ایتالیا هستند.
 
"شگفتی" سومین فیلم این کارگردان است که پیش از این اولین فیلم او "گوی" سال 2011 در بخش جنبی شبی با کارگردانان نمایش داده شد.
 
بعد از مراسم و در نشست مطبوعاتی که برگزار شد یکی از اعضای هیئت داوران، "نیکولاس و ایندینگ رفن" درباره "شگفتی" گفت: فکر می‌کنم یک فیلم معنوی با اجراهای فوق‌العاده دیدم. انتهای فیلم "گریستم و گویی وارد دنیایی دیگر شده بودم."
 
برنده شدن "رواچر" به نوعی صدای منتقدان را درآورد چون منتقدان نسبت به این فیلم دلسردی خود را نشان داده بودند اما برگزیده شدن یک خانم برای دریافت بهترین جایزه به تعادل جنسیتی کمک شایانی کرد زیرا که در تاریخ جشنواره کن فقط یک فیلمساز خانم نخل طلا را به خانه برده و آن "جین کمپیون" 1993 با فیلم "پیانو" بوده است.
 
اما "جین کمپیون" که ریاست هیئت داوران بخش مسابقه اصلی را برعهده دارد، می‌گوید: "بحث جنسیت  فیلمسازان در بررسی‌های ما نبود، فیلم‌هایی که ما را متاثر می‌کردند را انتخاب کردیم."
 
وی این تنها سوالی نبود که "جین کمپیون" درباره سیاست جنسیتی از جواب دادن به آن سرباز زد؛ وقتی از او درباره تصویر زن درفیلم "خواب زمستانی" ساخته "جیلان" پرسیدند، گفت: "وقتی کمال مطلوبی را تصویر می‌کنید، در همان زمان به واقعیت خیانت کرده‌اید. اگر جرات داشتم مانند این کارگردان در مورد شخصیت‌هایم راستگو باشم او به خودم افتخار می‌کردم. "وی درباره مدت زمان فیلم "خواب زمستانی" که به بیشتر از سه ساعت بود و نیاز به زمانی برای استراحت بود اضافه کرد که حتی چند ساعت دیگر هم می‌توانستم به تماشای فیلم بنشینم. فیلم استادانه‌ای بود و خودم را جای تمام شخصیت‌ها می‌گذاشتم."
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار