جشنواره کن شصت و هفتم؛

غافلگیری "جیلان" در صدمین سالگرد سینمای ترکیه

"نوری بیگله جیلان" هنگام دریافت جایزه نخل طلا گفت: امسال صدمین سالگرد سینمای ترکیه است و این جایزه برای ملت ترکیه بی‌مناسبت نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، فیلم "خواب زمستانی" ساخته "نوری بیگله جیلان" فیلمی بی‌پروا با تصویری از شخصیت‌های غنی و رابطه این اشخاص با یکدیگر در آناتولی، برنده جایزه نخل طلای شصت و هفتمین جشنواره کن شد.
 
"خواب زمستانی" دومین فیلمی است که نخل طلا را برای ترکیه به ارمغان می‌آورد پیش از این "راه" (1982) ساخته "ییلماز گونی" و "سریف گورن" نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کرده بود.
 
کسب جایزه نخل طلا مانند این است که او با گام‌هایی استوار به فتح قله‌ای نائل آمده است و او دوبار دومین جایگاه جشنواره کن، جایزه گرند پرس، را سال 2002 با فیلم "فاصله" و سال 2011 با فیلم "روزی روزگاری در آناتولی" کسب کرد. همچنین سال 2008 برای فیلم "سه میمون" جایزه بهترین کارگردانی را از این جشنواره دریافت کرد.
 
جیلان هنگام دریافت بهترین جایزه جشنواره کن شصت و هفتم گفت: "غافلگیر شدم" او همچنین اضافه کرد که امسال صدمین سالگرد سینمای ترکیه است و این جایزه برای ملت ترکیه‌ بی‌مناسبت نخواهد بود. وی به خاطر اعتراضاتی که سال گذشته پارک گزی ترکیه صورت گرفت و منجر به مرگ 11 نفر شد، گفت: "این جایزه را به جوانان کشورم تقدیم می‌کنم، مخصوصا آنهایی که طی سال گذشته جانشان را از دست دادند."
 
"خواب زمستانی" در سومین روز جشنواره کن به نمایش درآمد و با استقبال منتقدان و دیگر مدعیان نخل طلا قرار گرفت.

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار