غوابش گفت: آزادسازی الزاما ارتباطی به افزایش قیمت ندارد اما با توجه به افزایش هزینه‌های تولید خدمات حمل‌ونقل، نرخ بلیت هم باید متناسب با آن افزایش یافته تا امکان پوشش هزینه‌ها و استمرار خدمات فراهم شود.

 حمید غوابش دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛  با بیان اینکه اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به مصوبه هیات دولت نیاز است، گفت: آزادسازی نرخ بلیط هواپیما در مراحل امور اداری و سازمانی است اما طی جلسه‌ایی که هفته گذشته شرکت‌های هواپیمایی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری داشتند، دستورالعملی مبنی بر اجرای طرح آزادسازی به‌صورت آزمایشی برای شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.وی با بیان اینکه قانون برنامه پنجم توسعه، تکلیف آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را روشن کرده ‌است، اظهار داشت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما یک الزام قانونی است و در حال حاضر هم روند اجرایی شدن را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اجرای آزادسازی نرخ بلیت رسمیت یافته است، افزود: هم‌اکنون شرکت‌های هواپیمایی در حال مذاکره درباره نحوه اجرای طرح هستند و عملا به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

غوابش تصریح کرد: آزادسازی الزاما ارتباطی به افزایش قیمت ندارد اما با توجه به افزایش هزینه‌های تولید خدمات حمل‌ونقل، نرخ بلیت هم باید متناسب با آن افزایش یافته تا امکان پوشش هزینه‌ها و استمرار خدمات فراهم شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: چنانچه در محیط کسب و کار، اقتصاد با ثباتی داشته باشیم و افزایش نرخ سود و یا بهره بانکی نداشته باشیم، رقابت بیش از پیش ارتقاء یافته و کاهش تعرفه‌ها را در آینده‌یی نزدیک خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی
۱۰:۱۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
تهران بیرجند 140هزار تومن بود الان که به خواد گرونتر بشه خدا به داد مردم برسه
من دانشجو به درک این پیره مرد پیره زنها که نمیتونن سوار اتوبوس بشن 16ساعت تو مسیر تهران بیرجند باشن چه گناهی کردن
ای کاش یه کارت منزلت به اونا میداد حداقل یه تخفیفی به اونها میداد
آخرین اخبار