یک کارشناس اقتصادی گفت: یارانه ممکن است برای یکسری از اقشار جامعه به عنوان کمک هزینه‌ای از طرف اقتصاد موثر باشد که این کمک برای 30 درصد از اقشار جامعه رفع نیازهای اساسی و برای 70 درصد دیگر بی‌تاثیر است.

غلامحسین طاهری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: اگر به جای پخش کردن پول یارانه‌ها در جامعه این حجم نقدینگی جمع آوری می‌شد، می‌توانست در اقتصاد تولید و زیر ساخت‌های آن کمک بسزایی نماید و تورم را تا حد زیادی مهار کند.

وی در ادامه تصریح کرد: با جمع آوری وجوه یارانه می‌توان به اقشار آسیب پذیر کمک کرد و از ضعیف تر شدن این اقشار با شرایط اقتصادی کنونی جلوگیری به عمل آورد.

این کارشناس اقتصادی در خصوص اتمام دوره‌ 5 ساله یارانه‌ها و تاثیر آن بر روی شرایط اقتصادی اظهار داشت: دوره اول 5 ساله هدفمندی یارانه‌ها تا یک سال و نیم دیگر به اتمام می‌رسد و با وجود شرایط فعلی دولت باید برنامه‌ای مناسب برای 5 ساله‌ بعدی ایجاد کند و با کمک اقتصاددانان و برنامه ریزی‌های موثر وجوه یارانه را در جهت درست آن به مصرف برساند تا این یارانه مانند کشورهای دیگر در مسیر رشد و ترقی اقتصاد استفاده باشد.

وی افزود: روش پرداخت یارانه باید تغییر یابد و نیازمندان واقعی از طریق کمک‌های جدی تر مورد حمایت بیشتری قرار گیرند تا با این روش یارانه در جهت و مسیر درست خود در اقتصاد پیش رود و مشکلات اقتصادی را رو به بهبودی سوق دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار