مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: با شکل‌گیری این شورا آیین‌نامه‌های جدیدی تدوین و گروه‌های موسیقی دوباره ساماندهی می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ پیروز ارجمند در نشست خبری اجرای کنسرت ملی در شیراز ادامه داد: عده‌ای با فلسفه این که اجرای برخی کنسرت‌ها و محافل برپایی موسیقی با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی منافات دارد، مانع از اجرای عمومی آنها می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه آمادگی کامل مناظره و اقناع با این گروه‌ها را دارد، افزود: در صورت تکرار این گونه اعمال ضدفرهنگی، با هماهنگی‌های صورت گرفته این افراد به دستگاه قضایی کشور معرفی می‌شوند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در ادامه از راه‌اندازی شورای عالی موسیقی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با شکل‌گیری این شورا که متشکل از اساتید به نام عرصه موسیقی ایران است، آیین‌نامه‌های جدیدی تدوین و گروه‌های موسیقی دوباره ساماندهی می‌شوند.

این مسوول ادامه داد: با راه‌اندازی این شورا، تصمیمات جدیدی برای حضور گروه‌های ایرانی در خارج از کشور و همین طور حضور گروه‌های خارجی در ایران اتخاذ می‌شود.

ارجمند از فراخوان جذب افراد مستعد در ارکستر ملی خبر داد و بیان کرد: افراد علاقمند بعد از تایید شورای فنی و موفقیت در آزمون مربوطه به کار گرفته می‌شوند.

مدیر کل ارشاد فارس نیز گفت: آنچه باعث شد تا گروه موسیقی ملی ایران پس از انقلاب مورد حمایت و تایید قرار بگیرد، ریشه‌دار بودن و رویکردهای متعالی آن است.

احمد همتی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند هنر موسیقی امروز ایران را در جهان منکر شود، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تلاش می‌کند برای تمام مخاطبان با هر سلیقه‌ای برنامه فرهنگی داشته باشد.

ارکستر ملی با رهبری استاد فرهاد فخرالدینی و صدای سالار عقیلی از امشب کار خود را در شیراز آغاز می‌کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.