معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: بوروکراسی اداری در بخش کشاورزی دست و پا گیر و معیوب است و باید اصلاح شود.

ˈنعمت الله ترکیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: اهداف تشکیل کارگروهها رسیدن به نقطه ای است که از قبل سیاستگذاری شده و این مهم باید در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی با انتقاد از شیوه کنونی سیستم اداری تصریح کرد: علت اصلی فرار سرمایه گذاران و تمایل نداشتن به سرمایه گذاری در استان، بوروکراسی اداری است.

ترکی افزود: آب، زمین، نیروی انسانی و سرمایه عوامل اصلی اجرای کار در بخش کشاورزی است که اگر فراهم شدند نباید برای جلب و جذب سرمایه گذاران معطل کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت های کشاورزی کشور همسایه (ترکیه)، هشدار داد: اگر از سرمایه گذاران حمایت نکنیم، سرمایه گذاری و تولید منفعل می شوند و علت اصلی گرایش کمتر جوانان به فعالیت در بخش کشاورزی همین است.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مسؤولان بدون وجود اطلاعات کافی تصمیم گیری می کنند، گفت: باید عواملی همچون فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش را با هم و در کنار هم ببینیم.

وی با انتقاد از اینکه سه سال از تشکیل کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی در فیروزکوه می گذرد اما نتایج چشمگیری حاصل نشده، خطاب به مسؤولان تصریح کرد: از سیستم بوروکراسی اداری معیوب خارج شده و تصمیمات مقتضی را سریعاً اتخاذ کنند.

ترکی ادامه داد: در این زمینه قوانین دست و پاگیر باید اصلاح شوند.

وی اضافه کرد: در دولت محترم ˈتدبیر و امیدˈ بیان شده که دستگاه های اجرایی از تمامی اختیارات وزیر برخوردارند و بر این اساس، هر مدیری که می گوید اختیاری از خود ندارد وقت مردم را با تشکیل جلسه و . . . نگیرد.

این مقام مسؤول بیان کرد: متاسفانه بخاطر همین مشکلات هیچ سرمایه گذاری طی سال های گذشته به استان تهران نیامده، اما در مقابل با حفظ زمین ها و اراضی امروز شاهد گسترش ویلاسازی و ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم.

وی گفت: برگزاری جلسات کارگروه باید حتماً نتیجه و خروجی داشته باشد که در غیر این صورت ظلم به مردم است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.