مدیر کل نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آرایشی، بهداشتی سازمان غذا و داروی کشور گفت: با توجه به اهمیت مقوله سالم سازی محصولات کشاورزی، طرح پایش کود و سموم آفت کش اراضی کشاورزی در 10 منطقه کشور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ هدایت حسینی دیروز در نهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاههای کنترل غذا و داروی سراسر کشور در خرم آباد افزود: تاکنون در این راستا مطالعات جامعی به منظور شناسایی آسیب ها انجام نشده و به همین دلیل این طرح در 10 قطب کشاورزی کشور که دارای بیشترین فرآورده ها هستند، اجرا و آزمایش خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آزمایش ها در چهار مقطع و فصول مختلف سال انجام می شود، تصریح کرد: نتایج جمع بندی وارزیابی این آزمایش ها تا پایان سال جاری اعلام می شود.

وی با بیان اینکه کنترل در سطح عرضه محصولات داخلی و وارداتی نیز از برنامه های سال جاری این حوزه است، تصریح کرد: در برخی موارد ، نتایج آزمایشات انجام شده بر روی یک کالا یکسان نیست و این عدم انطباق آزماش ها موجب بروز مشکلاتی در تصمیم گیری های نهایی سیستم نظارتی شده است.

وی با اشاره به توقیف و آزمایش 100 هزار تن برنج در سال گذشته، گفت: برخی از این برنج ها در تعدادی از استانها منطبق با استانداردها و در آزمایش های انجام شده استانهای دیگر مطابق استانداردها نبودند و این در حالی است که یکسان سازی و اعتبار سنجی محصولات بسیار مهم و ضروری است./س
 

برچسب ها: طرح ، پایش ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.