نماینده مکزیک در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست‌ خارجی کشور‌های دوست سوریه در تهران با تاکید بر اینکه آن چیزی که باید سوریه مورد تاکید قرار گیرد منافع ملت سوریه است گفت: منافع ملت سوریه تنها از طریق برگزاری انتخابات بدست خواهد آمد.

به گزاش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نماینده مکزیک با دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه در تهران اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و درد و رنج‌ها را بشر ایجاد می‌کند که می‌توان از این درد و رنج‌ها جلوگیری کرد مخصوصا کسانی که در سیاست دستی دارند باید برای برون رفت از این مشکلات کاری کنند.
 
وی افزود: متاسفانه بحران سوریه  آوارگان، زخمی‌ها و کودکان یتیمی را ایجاد کرده  که به نظرم وقت آن رسیده خشونت‌ها در این کشور تمام شود و این بهانه‌ای بود که بسیاری از کشور‌ها در خصوص آینده این کشور نظر دهند.
 
نماینده مکزیک  ادامه داد: در کل سوریه باید خلع سلاح انجام شود و مداخله خارجی اتفاق نیفتد و مهم است که هر یک از ملل حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه در مکزیک ما تاکید زیادی بر ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سوریه داریم، گفت: هیچ کس نباید از این کمک‌ها محروم شود.
 
نماینده مکزیک در اجلاس همچنین تصریح کرد: لازم است همه گروه‌های درگیر بر سوریه  با یکدیگر مذاکره داشته باشند و در طی بازسازی کشور سوریه باشند و برای ما هم مهم است که  برای دفاع از این کشور فراهم شود چرا که قضیه، قضیه هزاران سوری است و ما معتقدیم که بحران سوریه از طریق نظامی سازی و سلاح حل نمی‌شود و از طریق صلح است که می‌توان مکانیزمی برای برون رفت سوریه از این بحران پیدا کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: آن چیزی که باید در سوریه اولویت داشته باشد منافع ملت سوریه است و این چیزی است که از طریق انتخابات به دست خواهد آمد و امیدواریم که افرادی  که همیشه هر گونه پروسه‌ای را در سوریه  زیر سوال بردند بدانند که این فرآیند برای ملت سوریه  چه منفعتی خواهد داشت.
 
وی در پایان تاکید کرد: اولین دستاورد برگزاری انتخابات این است که یک گفتگویی در سطح ملی انجام شود و تمام پناهندگان سوریه  به کشور خود برگردند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نماینده ، مکزیک ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار