نائب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: نیاز هر ساله صنعت نساجی به پنبه، 180 هزار تن که در بهترین شرایط بین 40 تا 65 هزار تن از زمین‌های کشور برداشت می‌شود.

علیمردان شیبانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نیاز هر ساله صنعت نساجی به پنبه، 180 هزار تن که در بهترین شرایط بین 40 تا 65 هزار تن از زمین‌های کشور برداشت می‌شود که در حقیقت 120 هزار تن این صنعت با کمبود روبه‌رو می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: ما فقط از کشورهای خاص حاشیه‌ی دریای خزر پنبه وارد کنیم که این کشورها در فصل برداشت و بین آن تعرفه‌های سنگین وضع می‌کنند که در حال تعرفه پنبه از 20 به 10 درصد رسیده است.
 
شیبانی با بیان اینکه چندین جلسه با وزارت در این خصوص داشتیم اضافه کرد: بسیاری از زمین‌های زیرکشت خرد یا تبدیل به قراضه‌های آهن شده‌اند که این جلسات هم تاکنون به بازدهی تولید پنبه به جایی نرسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه، اگر ما الیاف پلی‌استر را نیز جایگزین پنبه کنیم ولی نمی‌تواند کار این محصول را انجام دهد گفت: تنها راه یا واردات از کشورهای مختلف است یا تولید داخلی را افزایش دهیم.

نائب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران در پایان یادآور شد: در هفته‌های اخیر میزان عرضه پتروشیمی‌ها به بورس افزایش یافته اما هنوز با عرضه‌های واقعی در روز فاصله دارد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار