پاتو جمع کن دغدغه بسیاری اززنان ایرانی در تاکسی است که توقع دارند آقایان به حقوق آنها احترام بگذارند

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بعد از یک روزسخت کاری و مدتها انتظار درصف بالاخره تاکسی جلوی پایم متوقف شد، با عجله خودم را درصندلی  جلوی اتومبیل جای دادم و دو آقا و یک خانم هم عقب ماشین نشستند. اتومبیل به راه افتاد، هنوز 2 کیلومتری نرفته بود که ناگهان جر و بحث آقا و خانم درصندلی عقب نظرم را جلب کرد.

خانم به آقا می‌گفت: می شه درست بنشینید، آقا در جواب می‌گفت: من درست نشستم بیشتر از این نمی‌توانم جمع بنشینم، راننده به میان حرف آن دو آمد و فریاد زد خانم اگر ناراحت هستید می‌توانید پیاده شوید و دربست بگیرید.

آنها همچنان با هم درگیر بودند و من در ذهنم به دنبال مقصر می‌گشتم. آقا؟ خانم؟ راننده؟ و ...؟

روح انگیز لطیفی، جامعه شناس درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص طرز نشستن بعضی از آقایان درتاکسی گفت: اگربعضی ازمردان ایرانی در تاکسی به حقوق زنها توجه نمی‌کنند ازسرناآگاهی است نه هوس وغرض چراکه می‌وانیم با افتخار بگوییم مردان ما تنها افرادی بودند که به خاطر حفظ ارزشها جنگیدند و انقلاب آفریدند.

وی ادامه داد: پاتو جمع کن؛ اعتراض بسیاری از زنان مسلمان ایرانی در تاکسی است که درخواست دارند تا حقوق آنها به عنوان یک شهروند پذیرفته شود.

لطیفی با اشاره به اینکه همه انسانها در حوزه‌های اجتماعی حقوقی برابر دارند، تصریح کرد: احترام به حقوق خانمها، فرهنگ سازی و آگاه ‌سازی ازطریق رسانه‌ها می‌تواند تأثیربسزایی درکاهش این مشکل اجتماعی داشته باشد.

وی به نقش تاکسی رانی در این خصوص اشاره کرد و افزود: همانطور که تفکیک جنسیت در اتوبوسها توانست این مشکل را حل نماید، تاکسی رانی هم می‌تواند با اتخاذ تدابیر ویژه دراین زمینه راه حل مناسبی برای این معضل اجتماعی پیدا نماید.

لطیفی خاطرنشان کرد: همه‌ مسلمانان وظیفه دارند در جامعه اسلامی به حق و حقوق دینی و مذهبی یکدیگر احترام بگذارند.


به مقصد نزدیک شده بودیم و همچنان جر و بحث ادامه داشت و من به این فکر می‌کردم که اگر درچنین شرایطی بودم چه کاری انجام می‌دادم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار