رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه‌های این سازمان برای تقویت بازار سرمایه را اعلام کرد و از فعال شدن صندوق‌های بازارگردانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قصد داریم ابهاماتی که در برخی صنایع همچون صنعت پالایشگاهی وجود دارد در جهت حمایت از شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه را برطرف کنیم.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی صالح‌آبادی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس در جمع خبرنگاران برنامه‌های سازمان بورس برای تقویت بازار سرمایه را اعلام کرد و گفت: برای تقویت بازار سرمایه عرضه‌های اولیه در بورس تهران و فرابورس در دستور کار بوده و قصد داریم تا ابهامات موجود در شرکت‌ها و صنایع بورسی را برطرف کنیم.
 
وی افزود: بنابراین قصد داریم ابهاماتی که در برخی صنایع همچون صنعت پالایشگاهی وجود دارد در جهت حمایت از شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه را برطرف کنیم.
 
صالح‌آبادی به فعالیت صندوق توسعه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت:‌ منابع صندوق توسعه بازار سرمایه تقویت شده و این صندوق نقدشوندگی خوبی در بازار ایجاد کرده است. این درحالی است که با مصوبه جدیدی که در شورای عالی بورس و هیات مدیره سازمان بورس تصویب شد قرار است صندوق های بازارگردانی را در بازار سرمایه شکل داده شود.
 
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که بسته‌ای از مزایا برای صندوق‌های بازارگردانی تدارک دیده شده است خاطرنشان کرد: یکی از مزایای این صندوق‌ها این است که 80 درصد کارمزدهایی که سازمان بورس، بورس تهران، فرابورس و سپرده گذاری مرکزی دریافت می‌کند در خصوص صندوق‌های بازارگردانی کاهش یابد.
 
وی ادامه داد:‌ از سوی دیگر اعتبارات بانک‌ها می‌توانند به شکل گسترده‌ای نسبت به سایر مجموعه‌ها مورد استفاده قرار گیرند که دراین راستا مذاکراتی در بازار سرمایه انجام شده و امیدواریم طی هفته‌های آینده تعدادی از این صندوق‌ها در بازار سرمایه فعال شوند.
 
به گفته وی، این صندوق‌ها می‌توانند نقش موثری در ثبات و نقدشوندگی بهتر بازار و رونق بازار سرمایه ایفا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار