مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بر ضرورت تقویت کارگروه زنان و خانواده استان‌های سراسر کشور تأکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در دومین جلسه کارگروه زنان و خانواده استان آذربایجان غربی در سال 93 که با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی، مدیر حوزه استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده و نمایندگان دستگاههای استان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از سطح بالای اعضای حاضر در این کارگروه گفت : همه کارگروه ها باید ملزم شوند تا مسائل مربوط به زنان و خانواده را صرفا در کارگروه ویژه این حوزه، مطرح کنند.

وی به لزوم تخصیص بودجه متمرکز به حوزه زنان و خانواده اشاره و تصریح کرد: در صورت تحقق این امر، تلاش خواهیم کرد که این بودجه صرفا به مصوبات کارگروه زنان و خانواده اختصاص یابد.

فرهمندپور با بیان اینکه دوران اجرای برنامه‌های پراکنده در دستگاه‌های مختلف سپری شده و پاسخگوی نیاز امروز نیست، بر تقویت همکاری‌های بین دستگاهی و همه‌جانبه نگری نسبت به موضوعات تأکید کرد.

وی تشکیل گروههای کاری تخصصی، ذیل کارگروه زنان و خانواده را ضروری دانست و گفت: این گروه‌های تخصصی می‌توانند بحث‌ها را تکمیل و با یافتن راهکارهای عملیاتی براساس همکاری‌های بین دستگاهی، آنها را جهت تصویب، به کارگروه ارائه کنند.

مشاور وزیر کشور با ابراز تأسف از اینکه در کشور ما معمولا مسائل به صورت مقابله‌ای حل می‌شود، گفت: سه مدل برخورد، قبل از مقابله با آسیب وجود دارد و آن سه مدل، تلاش برای حفظ وضع موجود، پیشگیری از آسیب و پیش بینی از وقوع آسیب‌های اجتماعی است که می‌بایست اعضای محترم کارگروه؛ این سه مدل را مدنظر داشته باشند.

فرهمند پور در پایان ابراز امیدواری کرد که کارگروه زنان و خانواده بتواند رسالت‌هایش را به خوبی انجام دهد.

در ابتدای این کارگروه، نمایندگان ثبت احوال، کمیته امداد، بهزیستی و نهضت سوادآموزی استان آذربایجان غربی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دستگاه متبوع در حوزه زنان و خانواده پرداختند.

انتهای پیام /
 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار