رئیس هیئت قایقرانی استان کرمانشاه از برپایی اردوی تیم ملی روئینگ برای آمادگی ورزشکاران در مسابقات آسیایی اینچوان در سد سلیمان‌شاه شهرستان سنقرو کلیایی در 24 خرداد ماه سال‌جاری خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمد سهراب‌بیگ از برپایی اردوی تیم ملی روئینگ برای آمادگی ورزشکاران در مسابقات آسیایی اینچوان به میزبانی کرمانشاه در 24 خرداد ماه سال‌جاری خبر داد.

به گفته وی، این اردو شامل سه دوره 21 روزه بوده که نازنین رحمانی ورزشکار کرمانشاهی نیز به این اردو دعوت شده است.

رئیس هیئت قایقرانی استان کرمانشاه بیان کرد: سد سلیمان‌شاه شهرستان سنقرو کلیایی محل اسکان و تمرین ورزشکاران در این اردو خواهد بود.

این مسئول میزبانی استان کرمانشاه را فرصت خوبی برای این استان برشمرد و افزود: استان کرمانشاه با میزبانی خوب خود می‌تواند برپا کننده دائم این اردوها در سال‌های آینده نیز باشد.

وی حضور مربیان و ورزشکاران کرمانشاهی رشته ورزشی روئینگ در کنار مربیان و ورزشکاران تیم ملی را موجب پیشرفت این رشته ورزشی در استان کرمانشاه دانست.

سهراب‌بیگ با بیان اینکه هیئت قایقرانی استان کرمانشاه در مسابقات آسیایی گذشته 11 مدال آسیایی را به خود اختصاص داده، گفت: مهمترین عامل موفقیت قایقرانان کرمانشاهی، استعداد ذاتی آن‌ها از نظر ویژگی‌های فیزیکی است.

وی نداشتن مکانی ثابت را موجب محدود بودن تایم‌های فعالیت قایقرانان کرمانشاهی برشمرد و بیان داشت: عدم وجود فضای کافی برای تمرین ورزشکاران قایقرانی مهم‌ترین عامل کم بودن تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته در استان است.

این مسئول با اشاره به تعامل ادارات ‌کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان کرمانشاه، افزود: تعداد مربیان مسئول استعدادیابی در مدارس، کانون‌های فرهنگی و مراکز آموزشی 10 نفر و 300 نفر از افراد مستعد شناسایی شده‌اند.

سهراب‌بیگ اعزام چهار ورزشکار کرمانشاهی به مسابقات جهانی روئینگ «کاپ دو» در کشور فرانسه در 27 خرداد ماه سال‌جاری را یادآور شد و گفت: کیهان شمس، صابر نادری، فردین رضایی و عابدین باقری از استان کرمانشاه در این مسابقات حضور خواهند داشت.

رئیس هیئت قایقرانی استان کرمانشاه تصریح کرد: حضور 12 ورزشکار کرمانشاهی در مسابقات لیگ کشوری آب‌های آرام در سی‌ام خردادماه سال‌جاری در تهران موجب افتخارآفرینی استان است.

سهراب‌بیگ برگزاری کلاس‌های ارتقا داوری و مربیگری سطح سه در رشته ورزشی قایقرانی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در فصل تابستان سال‌جاری را یکی از برنامه‌های این هیئت عنوان کرد.

وی از مسئولان ورزش استان کرمانشاه  درخواست کرد که با توجه به پتانسیل بالای این ورزش در استان از نظر استعدادهای بسیار و آب‌های موجود، امکانات لازم را در اختیار این هیئت ورزشی بگذارند.

برچسب ها: روئینگ ، سلیمانشاه ، سنقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.