حسین انتظامی معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از فعاليت مجدد سامانه "سمان" با دستور العمل جديد خبر داد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، حسين انتظامي درباره جزئيات اين خبر اظهار كرد: اصلاحاتي در نرم‌افزار سمان در حال انجام شدن است ضمن اينكه دستورالعملي براي اين سامانه در حال تدوين است كه پس از پايان، پيش‌نويس آن روي سايت معاونت مطبوعاتي جهت نظرخواهي قرار خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: در اين دستورالعمل اصولي براي سامانه سمان مطرح شده است طبق اين دستورالعمل بعضي از آيتم‌ها كه موجب سختي كار براي كاربرها مي‌شد تغيير مي‌كند. همچنين در اين دستورالعمل بیمه خبرنگاران الزاما به عهده رسانه هاست.
 
به اعتقاد معاون وزیر ارشاد، هدفگذاری معاونت مطبوعاتی، تقویت بنیه موسسات رسانه ای است و بسته های تشویقی و یارانه ها، شاخص های مختلفی دارد که «بیمه خبرنگاران» از سوی رسانه ها از آن جمله است.
 
انتظامي با اشاره به حضور يك كميته پنج تا هفت نفره براي مطالعه پرونده‌هاي ثبت شده در سامانه سمان، گفت: اين كميته متشكل از نمايندگان صنف خواهد بود و فقط يك نفر به نمايندگي از اداره كل مطبوعات داخلي درون اين كميته حضور خواهد داشت. در روند قبلي پنج نفر از سوي اداره كل مطبوعات داخلي صلاحيت افراد را براي  ثبت در اين سامانه تاييد مي‌كردند.
 
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در پاسخ به اين پرسش كه دقيقا هدف شما به عنوان معاونت مطبوعاتي دولت يازدهم از راه اندازي مجدد سامانه سامان چيست‌؟ تصريح كرد: من شخصا با اينكه اين گونه اقدامات توسط دولت به ثبت برسد موافق نيستم. اين بنگاه‌ها و موسسه های مطبوعاتی و خود رسانه‌ها هستند كه بايد معتبر شناخته شوند البته به شرط اينكه خود رسانه و اهالی رسانه، حرمت كارت و نامش را نگه‌دارد اما به هر حال این سامانه نیز با پیگیری خبرنگاران باید به روزرسانی و راه اندازی می شد.
 
وی همچنين با اشاره به بسته‌هاي حمايتي كه در اين سامانه قرار مي‌گيرند‌، توضيح داد: يك ليست از خدمات رفاهي و حمايتي در آنجا قرار خواهد داشت كه اعضاي سمان بتوانند از آن استفاده كنند البته بيمه قطعا شامل اين بسته نخواهد شد چرا كه بيمه لزوما بايد ازسوي  كارفرما باشد.
 
انتظامي با اشاره به اينكه تاكنون در سامانه سمان بيش از 21 هزار اكانت درست شده است‌، بيان كرد: طبق دستورالعمل جديد اين 21 هزار اكانت نيز بررسي  و پالايش خواهند شد.
 
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد در بخش ديگري از صحبت‌هايش درباره اينترنتي شدن ثبت درخواست‌ مجوزها توضيح داد: ثبت درخواست مجوزها نزديك به 20 روز است كه به صورت اينترنتي انجام مي‌شود و كساني كه مي‌خواهند براي درخواست مجوز سايت و نشريه اقدام كنند مي‌توانند به آدرس http://e-rasaneh.ir مراجعه كنند.




انتهای پیام/اق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار