نماینده آشوریان در مجلس گفت: اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت بر عملگرا بودن دولت تدبیر و امید مهر تایید زد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛یوناتن بت کلیا افزود: اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت پایانی بر رنجهای جامعه بیماران و حاکمیت شادابی بر این جامعه است.

وی یادآور شد: دولت در دو مرحله اول با صداقت تمام وارد عمل شد و توانست برنامه‌های طرح سلامت را در اکثر بیمارستانهای کشور اجرا کند.

وی اظهار کرد: با شتاب گرفتن حرکت دولت، بیمارستانها شاهد فضای جدیدی شده و دیگر بیمار مجبور به تقبل هزینه‌های کلان و گاهی اوقات از دست دادن زندگی خود نمی‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: پرداخت تنها 10 درصد هزینه‌های بیمارستان بار سنگینی از دوش مردم برداشت و می‌توان گفت طرح تحول نظام سلامت باعث شد جامعه بیماران بار دیگر به زندگی لبخند بزنند.

بت کلیا اضافه کرد: کمبود و نبود داروهای بیماران خاص دیگر مقوله ای بود که تبعات ناخوشایندی به همراه داشت و باعث شکنجه این بیماران می شد اما طرح سلامت این بیماران را نیز حیاتی دوباره بخشید.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان اضافه کرد: در فاز سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت، این بار نیز کلینیک‌های ویژه سرپائی با همکاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در اقصی نقاط ایران اسلامی به پوشش بیماران نیازمند می پردازند.

وی افزود: بر اساس این طرح متخصصان و فوق تخصصان در کلینیک‌های ویژه سرپایی حضور یافته و به صورت سه شیفته ارائه خدمات می‌کنند.

بت کلیا اظهار کرد: مردم در کلینیک‌های تخصصی تنها هزینه ناچیزی می‌پردازند که این وضعیت نویدبخش افقی روشن در بحش سلامت و جامعه پزشکی کشور است.

نماینده آشوریان در مجلس گفت: حوزه بهداشت و درمان و سلامت با مشکلات کلانی مواجه بوده است که ریشه این مشکلات به عدم مدیریت و سهل انگاری گذشتگان در مورد حوزه‌های بهداشت، درمان و سلامت باز می‌گردد.

وی افزود: در حقیقت می‌توان گفت طرح تحول سلامت انقلابی بزرگ در عرصه پزشکی به وجود آورده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار