در ماه رمضان تقاضا برای مصرف گوشت بوقلمون 30 درصد افزایش پیدا می‌کند و مقرر شده برای حمایت از تولید، قیمت این محصول 10 درصد افزایش یابد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، امیر خیرخواه - عضو هیات مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان بوقلمون با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: قیمت گوشت بوقلمون در بازار مصرف کیلویی 8500 تا 9000 تومان است که در ماه رمضان به حدود 10 هزار تومان می‌رسد.

وی گفت: بازار گوشت بوقلمون در چند ماه اخیر وضعیت خوبی نداشته است و انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده وضعیت به همین روال باشد.
 
عضو هیات مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان بوقلمون با بیان این‌که تنظیم بازار گوشت بوقلمون وابسته به عرضه و تقاضای بازار است، افزود: هرچه میزان تقاضا افزایش یابد قیمت نیز به تناسب همان باید افزایش پیدا کند اما در حال حاضر به دلیل وجود برخی شرایط قیمت افزایش چندانی نخواهد داشت.
 
وی با بیان این‌که قیمت تمام شده گوشت بوقلمون در بازار به ضرر تولید‌کنندگان است، اظهار کرد: قیمت گوشت بوقلمون باید 30 درصد افزایش پیدا کند تا تولید‌کنندگان متحمل ضرر و زیان نشوند.
 
خیرخواه با بیان این‌که تولید گوشت بوقلمون در دو بخش مزرعه و مراکز نگهداری به صورت منجمد صورت می‌گیرد، گفت: دو تا سه هزار تن گوشت بوقلمون در مزرعه آماده مصرف برای ماه مبارک رمضان است. همچنین 500 تن گوشت به صورت منجمد ذخیره‌سازی شده که پاسخگوی مصرف ماه رمضان است.

عضو هیات مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان بوقلمون با بیان این‌که جوجه‌ریزی بوقلمون براساس برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده انجام می‌شود، اظهار کرد: در چند ماه اخیر این پیش‌بینی‌ها محقق نشد چراکه نظارت و کنترل جدی‌ در مراکز تولید وجود ندارد.

خیرخواه با بیان این‌که برخی از مراکز بدون پروانه جوجه‌ریزی می‌کنند، گفت: زمانی که میزان تولید این مراکز به واحد‌های مجاز اضافه می‌شوند با سربار تولید مواجه می‌شویم که مانع افزایش قیمت و زیان‌دهی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: باید با استفاده از یک سیستم‌ کنترل شده، نظارت بیشتری به مراکز تولیدی شود تا مانع از جوجه‌ریزی واحد‌های غیرمجاز شویم.

عضو هیات مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان بوقلمون راهکار خود را برای افزایش مصرف‌ گوشت بوقلمون، فرهنگ‌سازی و تبلیغات موثر از طریق سازمان‌های متولی عنوان و اظهار کرد: باید اطلاع‌رسانی موثری از طریق تبلیغات در زمینه‌ فواید گوشت بوقلمون شود چراکه این مساله قطعا می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش تقاضا داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع:ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار