تصوير برداري فوق پيشرفته در حرکات حشرات + عکس

این شیوه، عکس‌هایی با استفاده از اشعه ایکس و کیفیت بالا با سرعت صد هزار رادیوگراف در ثانیه گرفته می شود که جزئیات حرکات داخلی بدن حشرات را نمایش می دهد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، این شیوه عکس هایی با استفاده از اشعه ایکس و کیفیت بالا با سرعت صد هزار رادیوگراف در ثانیه گرفته می شود که جزئیات حرکات داخلی بدن حشرات را نمایش می دهد.

دانشمندان معتقدند که حشرات حاوی اسراری هستند که می تواند به مهندسان در نوآوری های صنعتی کمک کنند.



شیوه حرکت حشرات و اینکه چطور مفاصلشان به هم متصل شده و با هم کار می کنند سرنخ هایی هستند برای فرایند های مکانیکی که می تواند در صنعت نیز استفاده شود. در موسسه فناوری در شهر کارلسروهه جنوب آلمان، یک تیم تحقیقاتی در حال توسعه فرایند استفاده از تکنولوژی تصویر برداری سه بعدی هستند.

توماس ون دو کمپ بیولوژیست می گوید: ما نوعی فیلم سه بعدی از عکس هایی که گرفته شده ساخته ایم. در این فیلم های سه بعدی ما عکس های زیادی با فواصل زمانی کوتاه را بکار برده ایم و توانسته ایم یک فیلم دنباله دار بسازیم که کاملا شبیه یک فیلم واقعی است.

با انجام چنین آزمایش هایی بر روی سوسک ها این تیم توانست بدون لمس حشرات درون بدن آنها را مشاهده کنند. آنها می گویند که این کار با توموگرافی یا تصویر برداری کامپیوتری معمولی ممکن نبود چرا که این روش برای بازنمایی حرکات به شیوه فضایی دقیق، به اندازه کافی کارآمد نیست.

توماس ون دو کمپ می افزاید: بیش از یک میلیون حشره تاکنون شناخته شده اما ما نمی دانیم که دینامیک اعضای داخلی بدنشان چگونه است. با این تکنولوژی ما می توانیم به حرکات اعضای داخلی بدن آنها نگاه کنیم و برای مثال بفهمیم که چه امکانات کاربردی فنی برای این حرکات بکار گرفته می شود.

محققان مي گويد برای مثال مفاصل بیولوژیکی می توانند الهام بخش سیستم های مکانیکی باشند. دانشمندان این موسسه این تکنیک را به یاد اولین تصاویرسینمایی در اواخر قرن ۱۹، "سینتوموگرافی" نامگذاری کرده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: حشرات ، رادیوگراف ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار