معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

اجرایی شدن آیین نامه جدید بنیاد ملی نخبگان از مهرماه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت:در آیین‌نامه بنیاد ملی نخبگان تغییراتی صورت گرفته که از ابتدای مهرماه سال جاری عملی خواهدشد

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،  سورنا ستاری در مراسم گردهمایی برگزیدگان کنکور سراسری و مدال‌آوران المپیاد دانش‌آموزی گفت:با بیان این که ماندگاری نخبگان در یک اقتصاد و فضای خاصی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: مهاجرت نخبگان در کشوری که  از نفت تامین می‌ شود هیچ زمان  جلو دار ندارد و نمی‌تواند نخبگان خود را در داخل کشور نگه دارد.
  
ستاری، خاطرنشان کرد: اولویت جدید بنیاد ملی نخبگان توانمندسازی نخبگان  است و ما باید در بنیاد در جهت توانمندسازی آنها اقدام کنیم.  

وی افزود: باید تلاش شود تا امکانات برای اشتغال و ازدواج نخبگان‌مان فراهم شود، اما بحث عمده ما در بنیاد توانمندسازی نخبگان است و حقوق نخبگان بیشتر از آنی است که در اختیارشان قرار می گیرد .

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: باید امکاناتی فراهم شود تا در صورتی که نخبه قصد خروج از کشور را داشت، خودمان بتوانیم برایش جایابی داشته باشیم. همه باید تلاش کنیم تا جامعه خود را درست کنیم، با فرار از ایران و رفتن از کشور مشکلات کشور ما حل نخواهد شد.
 
ستاری به نخبگان گفت: البته ما دوست داریم زمانی که شما به خارج از کشور می‌روید، مجددا به کشور بازگردید و در مقابل نیز، ما باید امکانات لازم برای بازگشت شما را فراهم کنیم. بنیاد ملی نخبگان را جزو خود بدانید، در حال حاضر امکانات خوبی به بنیاد در حال تزریق شدن است و شما نیز بنیاد را به عنوان یک مجموعه‌ای که می‌توانید به آن اتکاء داشته باشید، انتخاب کنید .

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: همانطور که شما نخبگان از ما انتظاراتی دارید، ما نیز از شما انتظار داریم که نقش توانمند خود را ایفا کنید، در حال حاضر ما نیازمند روش‌ها و مفاهیم جدیدی برای بحث پژوهش هستیم؛ اجرای این مفاهیم به شما نخبگان بستگی دارد که تا چه حد پا به پا با ما پیش می‌روید.  

وی گفت: در آیین‌نامه بنیاد ملی نخبگان تغییراتی  صورت گرفته که از ابتدای مهرماه سال جاری عملی خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
shadow
۱۵:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
با سلام به نظر می رسد نخبگان فقط نفرات برتر دانشگاهها در چند ساله اخیر هستندو آنهایی که بیش از 3 سال از فار التحصیلی آنها می گذرد مشمول این آیین نامه نمی شوند. به نظر می رسد تاریخ مصرف نخبگان 3 ساله است.؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار