نمایش موزیکال «بیلی الیوت» بطور زنده در چند کشور دنیا در سالن‌های سینما قابل دیدن است.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، روز 28 سپتامبر 2014، سینماروها می‌توانند به یک تجربه جدید دست بزنند و اجرای نمایش «بیلی الیوت» در وست‌اند را بطور زنده در سالن‌های سینمای بریتانیا و چندین کشور دیگر در سراسر دنیا تماشا کنند.
 
نمایش موزیکال «بیلی الیوت» براساس فیلمی نامزد اسکار ساخته شده و از سال 2005 تا کنون در سالن تئاتر ویکتوریا پالاس در لندن روی صحنه بوده است، این نمایش در سطح جهانی تحسین شده و بیش از 80 جایزه به خانه برده که 10تای آن جایزه تونی (در سال 2009) و پنج‌تای آن جایزه الیویر بوده است.
 
ماجرای این نمایش در یک شهر معدنی در شمال برتانیا در سال‌های 1984 و 1985 و اعتصاب کارگران معدن رخ می‌دهد. بیلی الیوت پسری نوجوان است که با همه موانع مبارزه می‌کند تا به آرزوی خود برسد. سفر شگفت‌انگیز بیلی او را از رینگ مسابقات مشت‌زنی به کلاس‌های باله می‌رساند و همین، زندگی او، خانواده و اطرافیانش را تغییر می‌دهد.
 
این نمایش تحسین‌شده را تاکنون بیش از 9 و نیم میلیون نفر در سراسر دنیا تماشا کرده‌اند و تقریبا همان گروهی آن را روی صحنه تئاتر برده که فیلم «بیلی الیوت» را ساخته است؛ لی هال (نویسنده کتاب و اشعار نمایش)، استیون دالدری (کارگردان فیلم و نمایش) و التون جان (آهنگساز نمایش) چهره‌های اصلی پشت صحنه این نمایش هستند.
 
نمایش «بیلی الیوت» 12 ماه مه 9 ساله شد و ماتئو زکا 11 ساله در این شب برای اولین بار در نقش بیلی الیوت ظاهر شد. او سی و هفتمین بازیگری است که در این نمایش نقش الیوت را بازی کرده است.
 
این نمایش در شهرهای سیدنی، ملبورن، شیکاگو، تورنتو و سئول روی صحنه رفته است. نمایش در سائوپائول هم روی صحنه رفته و قرار است امسال در هلند هم یک تور داشته باشد.
 
منبع: پلی‌بیل / 14 ژوئن

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار